2008 har gått till ända

Imorgon är det årets sista dag. Jag tycker det är skönt att lämna 2008 och möta något nytt, något nytt som jag inte vet så mycket om. 2008 har för min del varit väldigt innehållsrikt. Det har varit rikt på roliga saker men det har också innehållit  svåra saker på olika nivåer.
Politiskt har det också hänt en del som gör mig tveksam. Var det det här som jag röstade på? Var det det här som jag ville ha? Neej!
Arbetsmarknaden håller också på att rämna på många håll. De flesta av oss känner någon som är drabbad av arbetslöshet. Många industrier har varslat. Många drabbas.

Mitt i årskiftet krigar man i de trakter där allting handlade om en gång. Hamaz skjuter iväg misilier lite då och då och staten Israel anfaller tillbaka. Jag förstår inte detta krig och det känns tungt att vi ånyo får höra talas om detta. Kommer det att finnas en dag då judar,kristna och muslimer kan leva sida vid sida?

Privat har jag en önskan inför det nya året. Jag önskar och hoppas att de som står mig nära och som är viktiga för mej får vara någorlunda friska, får känna glädje, ork och inspiration i och till livet.




Jag minns sommaren och cykelturer på Öland...utmed havet.



Jag vill gärna tänka på när syrenerna blommar...



När vi cyklade i Dolomiterna.



Bodde högt uppe i de italienska alperna och hade denna utsikt.



Åt goda luncher tillsammans.



Sol och bad vid Medelhavet utanför Venedig.



Släkten har träffats och vi har firat födelsedagar.



Mera Öland.



Somliga har skaffat sig en egen lägenhet.



Det har varit skördefest.



Som vanligt solrosor på sensommaren.

Ett Nytt År är på G.
På 70-talet kunde det låta så här inför det nya året. Jag lånar Ingemar Ohlssons sångtext. Kanske hållen fortfarande idag. Jag brukar tänka på den när det är ett nytt år.

Ett gott nytt år

Ingemar Olsson

Var gång ett år har gått till ända
Ett gammalt år har tagit slut
Så undrar jag vad som ska hända
Och hur det nya året kommer att se ut

Ett gott nytt år i alla land
Ett gott nytt år i Jesus namn
Jag tror och hoppas och förstår
att ett år med Jesus blir ett gott nytt år

Ännu ett år när barn ska födas
till denna värld, där alltför många dör
Låt oss förhindra att någon dödas
Visa kärlek och kämpa för

Ett gott nytt år ...

Vi väntar på ett freden rike
där Gud är pappa och Jesus kung
Där alla är varandras like
Vår gamla värld blir evigt ung

Ett gott nytt år ...




Kommentarer
Postat av: britten

härliga bilder och minnen att tänka tillbaka på...också härligt med ett nytt alldeles oskrivet 2009....önskar dig ETT GOTT NYTT ÅR

2008-12-30 @ 19:17:46
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilka vackra bilder :-)

Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt år :-)

2008-12-31 @ 01:16:31
URL: http://hippamorsan.blogg.se/
Postat av: lena

Älskar sången vila dina trötta fötter med Ingemar!!

Önskar dig och de dina ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

Kram lena.

SV:Jag är egenföretagare inom reklam!!

2008-12-31 @ 11:43:59
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0