Jag har blivit utmanad av Vivi-Anne!

Så har jag blivit utmanad av Vivi-Anne!

Tycker själv det är kul att läsa lite mer om personerna bakom bloggarna så den här utmaningen antar jag! Annars kan jag ju inte utmana några själv;)

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 bästa TV-program
1.  TV-4 Nyheterna
2.  Nyheterna på Public Service
3.  Söndagsmorgon med Tilde de Paula
4.  Intervjuer med Stina Dabrovski
5.  Simon & Tomas inredningsprogram  
6.  Landet runt ( ett blandat program om inget specielt när man är trött och inte orkar engagera sig)
7. Sing along och Dobi do...vi sjunger till kvällskaffet på fredagskvällarna.
8.  Kalla fakta, dokument inifrån och annat matnyttigt

8 tidningar jag läser
1. Dagens Nyheter
2. Södermanlands Nyheter
3. Aftonbladet & Expressen på nätet och söndagsbilagan om den har något kul
4.  Ölandsbladet under säsong
5. Barn - Rädda barnens tidning
6. Akademikern plus en till från samma ställe
7. FUB-kontakt & Kontakt
8.  Vi i villa
9. Tara om jag kan "skylla på att jag har semester".

8 saker som jag gjorde igår. 
1.  Kyrkobesök
2  .Promenad
3.  Pratade med "farfar" i telefon.
4.  Fikade i hamnen på Cafékrogen...dit måste Ni gå.
5.  Läste länge i boken just nu
6.  Tvättstugan 
7.  Letade fram farmors paket på vinden
8.  Slog in en 50-års-present

8 saker som jag ser fram emot.

1.  Att jag snart får vara julledig.
2.  Att få mera tid under jul med familjen.
3.  MIdnattsmässan i Alla Helgona kyrka.
4.  Att få läsa romaner flera dagar i rad och riktigt läsa färdigt när jag håller på.
5.  Sommarsemestern
6.  Träffa släkten
7.  Färdigstädat hemma
8.  Tysta mobiltelefoner en hel dag när alla är hemma

8 favoritrestauranger
1.   Rökeriet i Hamnen
2.   Indiska på Östra Storgatan
3.  Tzatsiki på Östra Storgatan
4.  Resstaurang London( snabbt, enkelt , billigt och gott) i Stockholm
5.  Restaurang Learys på Östra Storgatan...igen för deras salladsbord.
6.  Restaurangskolan för att det smakar gott och eleverna är på väg...
7.  Restaurang Bella Donna i Stenkulla för att de har stans godaste pizza...och LIbanesiska julbord i adventstid.
8.  Restaurang Lotsen i hamnen för att det är gott, rejält och man är mätt när man går därifrån.
( Detta var väldigt fokuserat kring hemstaden, ett ställe var utsocknes)


8 saker på min önskelista
1.   Att de människor som står mig nära får vara friska
2.  Att vi människor vågar mötas mer trots våra olikheter.
3.  Att jag skall bli bättre på att sopsortera
4.  Att jag skall ställa bilen hemma mer och cykla till jobbet.
5.  Att stressen inte skall ta över.
6.  Att vara pigg och rask jämt och ständigt.
7.  Att få åka utför i vinter.
8.  Att få resa till Israel inom några år.


Nu skall jag utmana nya personer, vet inte vilka som haft denna utmaning, men det vet Ni ju själva och Ni gör den ju givetvis bara om Ni känner att tid och lust finns!  Förstår om Ni inte orkar sä här i adventstid men jag testar i alla fall eftersom jag blev testad. Jag la till ämnet tidningar för det tycker jag är intressant.

1.  IngaM
2. Annebelle
3. Pyrobritt
4. Lena H
5. Kyrksyster
6. Anne
7. Någon annan som känner sig manad.
8. Ytterligare någon manad person som har tid i advent.

Kommentarer
Postat av: lena

Alltid kul att få veta mera om bloggarna:)

Ska försöka mig på det här fast lite kortare hehe!!

Ha det fint, kram lena.

2008-12-08 @ 21:39:15
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: anne

Hej!

Jag ska göra ett försök, men det kan ta tid att klura fram finurligheter!

2008-12-08 @ 21:39:21
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: kyrksyster

Jag har svarat nu...

2008-12-09 @ 16:44:50
URL: http://blogg.aftonbladet.se/13059

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0