Missnöjda svenskar säljer klapparna!

Jag sitter och läser Aftonbladet idag. Många svenskar sitter på julaftons kväll och lägger ut sina alldeles nya julklappar på internet, sådant som de inte vill ha. Så oförskämt tycker jag. Mobiltelefoner, vinterjackor, mp3-spelare och datorer.

- Vi har under flera års tid sett att det är många som väljer att sälja sina julklappar. Redan på julafton börjar annonserna att komma in, säger Anna Björklund, marknadschef på Blocket.

Likadant ser det ut hos konkurrenten Tradera.
Allas våran Margareta Ribbing är också tillfrågad. Hon svarar enligt följande i artikeln:
- det är naturligtvis fel att sälja julklapparna. Då har man missförstått presenternas idé, säger folkvettsexperten Magdalena Ribbing.
Ribbing förespråkar istället enkla billiga gåvor, gärna i form av tid och omtanke.

Vad tycker NI? Är det ok att sälja de julklappar som man precis har fått?


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag skulle ha väldigt svårt att göra det..jag tycker överhuvudtaget julklappshysterin är sjuk...kram

2008-12-28 @ 20:18:14
Postat av: lena

Jag tycker att det låter konstigt att man vill göra så!!Jag skulle aldrig göra så!

Ha det fint, kram lena.

2008-12-29 @ 10:40:04
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: annebelle

Underligt. Men när man har allt och ännu mer, så. Lite shopstop här och där skulle nog sitta fint.

2008-12-30 @ 15:18:32
URL: http://annebelle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0