Stockholm i december

Så var det dags att åka till huvudstaden igen.Kom tidigt till centralstationen för att ta tåget.  Vi kom tidigt till Stockholms central och skådade alla julgranar som finns där.   
Först var det utbildningsdags. Här en bild från förmiddagsfikat och utsikten från platsen för kaffet.
    

Föreläsningsdags    och sen skulle vi ´äta. Vi valde Hötorgshallen av en händelse, satsade på snabb och billig mat så det fick bli en turkisk rätt,helt ok.    Det finns mycket man kan handla om man vill...

           Vi styrde stegen vidare mot Indiska, ett måste om vi åker till Stockholm      På Hötorget kan man handla julgran.  
          

Runt Sergels torg händer det också saker. Här kunde man idag titta på och också köpa otroligt läckert engelskt porslin. Se bilderna nedan. Vi pratar Staffordshires Potters. Här kommer ganska många bilder på detta porslin, jag kunde inte låta bli, motiven är ju så läckra tycker jag.

                               

Det funkar inte hur länge som helst. Man måste ha kaffe!

   

Därefter är det på`t igen. Vi måste hinna med Gamla stan också. Men vad är det som har hänt med Gamla stan. Många småbutiker har slagit igen och istället har det kommit en massa butiker med "krimskrams", sverigetröjor, älgar, billiga plastsaker osv.

               

Stortorget hade traditionsenlig julmarknad. Traditionsenligt är också att ta en sväng in på Stadsmissionen. Ibland hittar man något, inte idag.
Ner mot affärerna igen. Vill mannen ha kläder till jul? Köpte inget.
Designtorget fick också ett besök. Här finns kreativa roliga grejor, många vettiga prylar. Här tittar jag gärna.


            

Och sen som avslutning innan vi tog tåget hem kollade vi in julskyltning samt årets gran på NK. I





 

Kommentarer
Postat av: Inga M

Du går precis på de ställen jag brukar besöka om jag är på shoppingtur i Stockholm. Va roligt att se huvudstaden i julskrud. Har aldrig varit där då tror jag. Synd om de gamla fina affärerna i Gamla stan är på väg bort. Fattar inte hur krimskrams kan löna sig där??

2008-12-06 @ 08:46:24
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: annebelle

Mmm,Stockholm. Jag älskar Stockholm.

2008-12-06 @ 21:09:07
URL: http://annebelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0