Alla helgons dag







Det finns djup i Herrens godhet, och dess gränser ingen ser.
Det finns värme i hans domslut, mer än någon frihet ger.
Det finns underbar förlossning i det blod som göts en gång.
Det finns glädje bortom graven och en framtid full av sång.

Det finns nåd för nya världar, mycket större än den här,
nya skapelser och tider, nåd för allt som blir och är.
Det finns underbar förlossning...


Gud, för uppbrott och förvandling lär oss glömma bort vårt jag.
Driv oss ut att bygga broar till en okänd morgondag.
Det finns underbar förlossning...


Text: B G Hallqvist 1970 efter F W Faber (1814-1863)
Musik: Tysk?/Paderborn 1765

Du kan lyssna på psalmen genom att klicka här.

Det är lördagsmorgon igen. Som oftast bär det av till gymet .



Stora torget i morgonsol. Det är helgdag och inte så mycket folk i farten. Om några timmar skrammlas det med nycklarna här.





Idag provade vi Birgers konditori inne på Västerport. Det var jättegott kaffe och påtår ingår. Hit kommer vi att gå fler gånger.
Kaféet har ändrat sig sen Birgers tog över, Mera klass.



Tog denna bild upp i taket.



Blev sugen på ägg och ansjovis.



Ägaren till stadens lampaffär berättade för oss att i år är det adventsstjärnor som gäller. ( man kan dock inte förstå det av bilden att döma)




På väg från en av de kyrkkogårdar vi besökt, den som ligger mera avsides i stan) passerade vi Karlssons. Hoppade in lite kort för att kolla vad det var för någor. Vi blev rejält besvikna. en diversehandel med lite alltmöjligt.


Vi hoppade in på Humlans livs. Där hittar vi alltid det som tillhör livets nödtorft.

Sen lite som kanske är ovillkommande och förgängligt.....

Läser Aftonbladet på nätet och fastnar för mina favoritdesigners ( härhemma har vi det som vi haft det länge men jag gillar att koppla av och inte göra någonting och kolla på Simon & Tomas.)  Du som följt min blogg vet också att jag skrev till redaktionen då jag saknade Albert ( vi saknade när vi slappade framför programmen) . Du läste säkert också mitt svar från Tomas. Jag tycker de är kul, varienrande diskussioner kring hur och varför.
Läs i Aftonbladet om dem .  
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0