Härligt, äntligen lite minusgrader!


 

Idag har jag kört på lite vinterväg för första gången i år.Orten heter Tystberga och på mindre vägen dit jag skulle var det snötäckt. Förresten hade orten totalt sett mindre snö än hemma. Mysigt. Har bra dubbar på bilen så det känns kul.

Väl hemma igen läser vi expressen och deras bilaga bygga & bo. Stort glöggtest. Blossas traditionella glöggar håller än förstår jag av testet. Vi som gick på den kommersiella tanken med reklam och har köpt Blossa 2008 i blå flaska...fast jag gillar den blå färgen...  Glöggen skulle smaka blåbär men det har vi inte kunnat förstå.  Lite tunn var den nog tycker vi.




I glöggmuggar från Indiska...för ett par år sedan...provade vi. Men Nej, inte mer Blossa 2008 för oss. Vi dricker så sällan och så lite så det skall vara något speciellt tycker jag nog.


Förresten mina senaste bokpaket har kommit denna vecka.



Någon som läst dessa...hittade dem på Tradera där jag ofta hittar begagnade böcker billigt. Åsa Larssons böcker tycker jag om. Renzo Aneröds bok har jag blivit rekommenderad och den tredje boken köpte jag på kul. Jag måste ha en liten hög liggande på sängobordet...utifall att ...


Kan berätta att jag har varit på vårt nya  köpcentra, Pål Jungs Hage idag. Där finns en trevlig inredningsbutik. Maria som förestår butiken är en trevlig tjej, kunnig fd lärare och pedagog som efter många år sadlat om och satsat på detta. Jag kan rekommendera denna butik. Åk dit och kolla om Du passerar köpcentrat. Här finns mycket kul om Du tex gillar kandelabrar och ljuslyktor mm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0