OJ:s rör




Så har en epok gått i graven. OJ:s rör på Öster skall stänga och säljer ut sitt lager. Jag minns förståss mitt 60-tal uppvuxen som jag är i samma kvarter på Öster. På OJ:s gård bodde en tant tror jag vars katt ofta fick ungar. Här fanns söta kattungar, kattgalen som jag var och är. Som barn så hade vi koll på närmaste kvarterat ochjag kunde se långt från vår balkong som var högst upp in mot gården i samma kvarter som rörfirman. Jag har gått in på "våran gård" ibland. Den var så stor då. Vi lekte en massa saker, ordnade skidtävlingar på gården då vi åkte runt runt samtidigt som bilarna körde ner på gården och in i garagen och några bilar fick också plats på gården(?) Pappa hade vår bil i garaget näst längst in tror jag om jag minns rätt. Jag har tittat in i husets källare ibland, ville se var vi lekte kurragömma osv. Det verkar trångt.  En spegel finns i nedfartan till gården fortfarande så att man kan se om någon kommer från det andra hållet.

Vi köpte i varje fall två lampor som skall in i badrummet, lite uppgradering alltså.
Mobilen ringde...skall Ni med och fika? Vi styrde stegen mot Mokka konditori. Här får man ta kaffe och påtår själv och här serveras inte en massa specialkaffe. En räkmacka blev det istället. (

Bilden nedan är tagen vid annat tillfälle.)



Nu skall här plockas och städas och fixas inför 1.a advent.








Kommentarer
Postat av: annebelle

Hihi, moppen var det, inte Moppen. ;-) Maken var också på OJ's i dag. Intressant att höra om stan på 60-talet, jag flyttade hit för 8 år sedan.

2008-11-29 @ 16:59:50
URL: http://annebelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0