Har hittat min frissa, igen.


 Senaste gången jag skulle beställa tid för klippning så hade frissan slutat på den salong jag precis hade börjat klippa mej på och också var helnöjd med.  Jag blev tvunngen att i augusti, efter sommarens fröjder, saltvatten mm gå och akutklippa mej på ett helt nytt ställe. Kände hur fel det var när jag satt där i stolen. detta kommer inte att bli bra och så blev det också. Är för snål för att be om omklippning eller fixa till mej efter ett par veckor. Tänkte att så mycket bättre kanske det inte kan bli denna gången. Sen hade vi städning på köksbänken mm och jag hittade mobilnumret till den tjej som klippte mej senast Hon fanns nu på ett ställe hemmavid vilket hon inrett, riktigt trevligt faktiskt. Jag har varit där idag och jag är nöjd med resultatet faktiskt. Tänk vad viktigt med en person som gör en klok bedömning av kunden och som får fram det som känns bra att få fram. Åren går och det är inte alla som fixar det heller. Man kan inte klippa alla efter samma system vilket jag kände förra gången.




Kom sent hem ikväll. Sitter och funderar på den helg som kommer. Med all respekt för olika sätt att hantera den helg som kommer men jag ägnar hellst Allahelgonahelgen en tanke.  Köpte i år lite nya ljus som har en annan konstruktion upptil vilket innebär att ljuset inte kan släckas så lätt. Passar nog på minneslunden. Sen har jag shoppat upp mig på lite vanliga ljus till lyktan. På fredag eller om jag hinner imorgon skall jag kolla om det finns lämpliga växter att dekorera med. Jag har svårt för alla blaffor med en bunt granris och ett par jättekottar. Vill ha vit mossa med lite ljung på en krans gärna i någon fin form. Skall till Stockholm på fredag, kanske finns det något på Hötorget eller nå´t.




Kommentarer
Postat av: Lissen

Att bli snygg i håret, vill man gärna bli! Tur att du hittade tillbaks till din favoritfrissa.

Ha det gott

2008-10-30 @ 09:03:21
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: britten

nu när jag befinner mig här uppe så får jag ju också tända lykta och göra fint på mina anhörigas gravar,,köpt en ny lykta till pappas och i morgon ska jag bege mig ut i skogen och se om jag hittar mossa...jag tror du kan hitta nåt fint på hötorget...kram

2008-10-30 @ 17:27:45
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0