Anna Wahlgrens sovametoder


""Håll ner bebisens huvud och kör barnvagnen över tröskeln. "" Anna Wahlgrens metoder för att få småbarn att sova är välkända.

Anna Wahlgrens storsäljare "Barnaboken" kom första gången redan 1983. Men hennes metoder för att få småttingar att somna - och sova hela natten - väcker intresse bland nya generationer trötta mammor och pappor. Anna har en egen sajt på nätet där bla den sk "Tryckpressen"presenteras.

Anna Wahlgren har haft sina metoder. Vi fick "Barnaboken" en gång för drygt 20 år sedan. Vi läste den och gav sedan bort den till någon loppis, jag minns inte ens vilken. Hennes tankar var inte vår melodi.

 Barnläkare Lars H Gustafsson uttrycker kritiska tannkar i artikeln.På frågan om detta är barnmisshandel att dra barnet med huvudet nedtryckt när man går fram och tillbaka över tröskeln svarar han:

- Det beror på hur det görs. Det ligger väldigt nära vad jag skulle kalla barnmisshandel. Det är i vilket fall en allvarlig kränkning av barnet.

I Aftonbladet idag kan Du läsa hela artikeln.



 


Kommentarer
Postat av: Suss

Jag hade också små barn när Anna Wahlgren var i ropet. Jag tyckte definitivt inte om henne och köpte inte ens den beryktade "Barnaboken".

Jag tyckte inte hon var trovärdig, trots att jag var en oerfaren mamma.

2009-04-30 @ 18:26:24
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: anne

Ja, som förstabarnamamma försökte jag mig på Anna Wahlgrens metod då det skulle sovas vid 10-månaders ålder. Vi gav upp efter första kvällen. Maken var övertygad om att det skulle skapa trauma hos sonen....

2009-04-30 @ 21:16:35
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0