Fredag i storstan

I går fredags skulle jag till Stockholm. En organisation jag är med i skulle träffa en annan organisation och planera en gemensam sak. Solen sken och jag åkte med 07.24 tåget. Kan förresten informera om att jag inte såg tågpendlaren Annne varken på tåget eller centralen. bestämde mig för att hon nog tagit det tidigare tåget.

Men vad kaffesugen man blir när man inte hunnit med kaffe innan man lämnar hemmet på morgonen. Och så måste man passera kafé t på Centralen.







Järmvägscafét vid Centralstationen i Nyköping.

Lyckades ta mig förbi och upp på tåget. Fick sittplats och somnade en stund.
Jag möttes av ett Stockholm i strålande sol.













Ibland blir jag ltie trött på killarna som står och säljer frukt & grönt på torget. Jag vill inte alltid handla vad som helslt bara för att jämna ut till en jämn hundralapp. Sen tycker jag att jag får dålig koll på hu rmycket saker och ting kostar och vad som jag egentligen betalar för. Jag tycker det blir dyrt. OCH JAG VILL INTE KÖPA JORDGUBBAR JÄMT OCH STÄNDIGT!





En härligt solig dag i Stockholm En del hade bara "kortärmat" på sig.



Tillbaka på Centralen. Det verkade som om alla människor skulle åka tåg idag. Kom plötsligt på att påsklovet just började och alla 08-familjer skulle fara kors och tvärs.
Åter en intressant dag i storstan. Vi fick mycket gjort under hela dagen när vi satt och jobbade och vi åt på en trevlig och god lunch på Bakfickan/Pressklubbeln Duveln. som låg alldeles i närheten av där vi var.






Kommentarer
Postat av: anne

Näää du! Mig såg du allt inte, för jag var ledig igår! :)



Men caféet vid stationen är genommysigt, synd att man så sällan har tid eller anledning att fika där när man passerar. Det har bara blivit av när tågen varit försenade.



Visst är torgförsäljarna dryga på Hötorget! Jag tycker om att gå förbi där bara för att titta, men ibland drar jag mig för det pga deras tjat.

2009-04-04 @ 16:55:28
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: annebelle

Jag håller med dig helt om försäljarna på Hötorget. De är så jobbiga så jag låter ibland bli att handla alls. Synd!

2009-04-04 @ 20:23:41
URL: http://annebelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0