Slutet gott, allting gott1



Idag hände något som gjorde mej jätteglad. Jag skulle ta en tur till Sandviks fisk för lite lunchmat. Men vad är det för firrar som låg där tänkte jag. Jag måste fråga. Jo det är Sik. Har Ni Ölandssik frågade jag? Jodå det finns ibland. Jag köpte raskt en sik och känner mig jätteglad över detta. Minns när S var liten, vi var ofta på Öland. Mormor köpte ofta sik hos fiskartanten i Föra (sönerna har Sandvisk fisk idag). Vi kunde äta hur mycket vi ville och Finduspojken åt sig mätt på fiskhuvuden och ibland annat också....




Södviks bageri, 25 km norr om Borgholm. Ett ställe vi rekommenderar med både kaffebröd men med många olika sorgters matbröd också.

Vi röjer skog idag. Mannen skall mutas!







Kommentarer
Postat av: anna

mmmmums, jag gillar rökt sik, hade dom det med?

2009-08-02 @ 16:19:02
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: anne

Skogsröjning...Kul.



Vår hemby är invaderad av flugor och nykläckta myror! :). Åtminstone vår del av byn...

2009-08-02 @ 17:15:26
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klart de hade rökt sik också. Det var det jag köpte. Jag köpte inkokt lax idag, med kryddpeppar. Annorlunda men smakade jättbra.



Vad jobbigt Ni verkar ha det, med alla nyinflyttningar och akutfödslar, nej det kanske var planerat.

2009-08-02 @ 18:14:06
Postat av: Tanten

Vad gott det låter och ser ut. Vi har glömt att äta middag så jag är inte lite sugen nu.

2009-08-02 @ 19:38:16
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0