Alternativ snösväng



Idag har det handlat mycket om snö. Bloggkamraten Annne berättar i sin blogg om ett alternativt sätt att hantera vinterproblematiken när det gäller snöskottning. Här hemma har vi idag lite blandad ohälsa till trots bestämt oss för att skotta bort så mycket snö som möjligt. Vi pratar trottoarer i långa rader i varje fall ett par stycken. Först var det i morse och sen mitt på dan. Ikväll har vi hoppat det till förmån för att städa kylskåpet inför julens alla glada inköp.

Men vad gör då Annne och hennes familj. Jo hon tar fram bilen och låter mannen hennes rejsa runt med bilen för att skapa gångvägar på tomten. Låter som ett realistiskt alternativ under förutsättning att man inte bor vid värsta promenadstråket och inte vill sitta fast på trottoaren.

Tänk så många tacknämeliga idee´r vi får oss till del så här på bloggarna. Tur att Annne och hennes snörejsare finns och jobbar extra i snösvängen.

Vi andra skottar för så sakteliga vidare....


Kommentarer
Postat av: anne

Ja, det gäller att vara om sig och kring sig!!! ;)



Tyvärr har jag inte ett spår fram till soptunnan, det blir snö i skoskaften misstänker jag!



Snart är det jul, två arbetsdagar till! :)

2009-12-21 @ 06:15:45
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Om du vill kan du få skotta hos oss också, jag tror varken sopbilen, brevbärare eller katter är nöjda med vår metod!

2009-12-21 @ 19:39:36
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha

Idag har vi inte skottat men vi ser så klart fram emot nästa snöoväder i dagarna två¨då vi får skotta. Enda positiva är att det kan komma skotthjälp med tåget imorgon,

.

2009-12-21 @ 21:45:26
Postat av: skogsnuvan

Jag hade ju hoppats att Sonen skulle sköta snöskottning och vedbäring under helgerna men han har skadat knät och ligger mest på soffan och gnyr så det blir väl jag, eller föresten jag kan få sonens kompis att köra fram och tillbaka med skotern och trycka ner snön. Bra att läsa bloggar. Nya ideer kommer till en.

2009-12-22 @ 12:07:05
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0