Att göra skillnad.






Sitter och tittar på Tv programmet Svenska hjältar. Här får vi möta ett antal svenskar som gjort en insats utöver det vanliga, viktiga vardagshändelser som har gjort skillnad. Jag blir helt gråtfärdig då jag hör om Madelene Sundström som ser en man och en kvinna som inte verkar bekanta hoppa av en buss. Mannen följer efter kvinnan efter att först ha antastat henne på bussen. Hon ser till att komma av bussen och jaga ifatt dem och skrämma iväg mannen som just överfallit kvinnan. Hennes ilska och snabba reaktion gjorde skillnad och en jämnårig kvinna klarade sig från att råka kanske väldigt illa ut.


Kommentarer
Postat av: anne

Precis hon!!! Då torkade jag tårarna!!! Just denna orädsla, denna ilska och detta mod att faktiskt göra något, inte bara fundera och stå och tveka! Sådan skulle man vara!

2009-12-14 @ 21:58:19
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skulle bli skitarg om jag såg någon försöka ge sig¨på.

2009-12-14 @ 22:22:23
Postat av: Therese

Såg också just det inslaget. Så jäkla modigt gjort!

Tur att det finns sådana människor.

Kram

2009-12-15 @ 12:26:47
URL: http://grabbmorsan.blogg.se/
Postat av: marma

Tur att hon blev så ilsken - annars kanske hon inte blivit lika modig. Och vilken lycka för den drabbade flickan. Hon slipper i med detta kanske mångårigt lidande.



Kramar/marma

2009-12-15 @ 14:01:48
URL: http://marmagda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0