Ett Gott Nytt År i alla land...


Det är nyårsafton och vi står inför ett nytt årsskifte. Ett nytt år med nya möjligheter. Kanske vill vi ta tag i vissa saker och förändra, förbättra och göra annorlunda. Vissa saker kan vi inte förändra utan måste lära oss att leva med och att acceptera.

Lite bilder kanske från det år som har gått:



Bilderna ovan är lite blandat från det år som gått. Bilder ur vardagslivet som var och en beskriver viktiga sammanhang som jag har fått vara med i. Det finns säkert det som jag har missat. I alla sammanhang har inte kameran varit med och vissa sammanhang, även om de har varit viktiga, vill jag inte dokumentera och ha på internet.

För mej privat under det år som kommer så har jag tänkt en hel det. Jag vill hinna med sånt som är viktigt, viktiga möten med människor. Jag vill få tid för möten utan stress. Detta känns som allra viktigast. Jag vill få tid att läsa. Förra året drömde jag om att starta en bokklubb dvs en grupp som läser en bok i taget och tillsammans träffas för samtal kring detta, men fick inte riktigt till det. Tänk om den drömmen skulle kunna gå att förverkliga under det kommande året.

Mest av allt önskar jag dock att de människor som jag älskar får må bra och vara glada för det liv som vi faktiskt har. Jag vill att vi skall få vara friska, hälsan är det absolut viktigaste. Har vi inte den så kan allt det andra kvitta.

Med detta vill jag önska Dej ett Gott Nytt ÅR, 2010!

Herta


Kommentarer
Postat av: anne

Du är klok. Du har på det stora hela samma önskemål för livet och tiden som jag har; familj, vänner, hälsa och BÖCKER. Du har mig som anmäld i din bokcirkel sedan tidigare, om jag får vara med vill säga...



Gott nytt år till dig och din familj! 2010 blir ett toppenår och en toppenfödelsedag för dig och mig!

2009-12-31 @ 18:39:31
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Ka

fin blogg

har du smällt raketer än ? :)

2009-12-31 @ 19:53:10
URL: http://priiinah.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bildcollage med måbrakaraktär ser det ut som!



Tänker också på detta att umgås med kvalitet. Har bestämt mig för att Facebook INTE är kvalitet för mig, så jag samlar "mod" för att gå ur nu efter ett par år. Tror att du skrev om FB förra året någon gång, har du någon åsikt om det?

2010-01-04 @ 21:44:17
URL: http://jennysrum.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kvalitet, jag vet inte men jag är med på fb. Tycker det är ganska kul ibland. Som idag när jag behövde skicka en kasse snabbt till sonens studiestad...förmodligen får kassen som han glömde hemma på lovet skjuts till studiestaden innan allt börjar igen.

2010-01-04 @ 21:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0