Fläskfilé, kantarellsås och stekt potatis.





Denna rätt har jag sett fram emot hela veckan. Det skulle serveras fläskfilé, kantarellsås och stekt potatis på den lokala pizzerian inklusive lite grönsaker som visade sig vara lite grönt som gömmer sig under morötterna som jag plockade till mej extra på bordet med bl a pizzasallad.

Tyvärr blandade kocken, den äldre mannen, ner den stekta potatisen med såsen så jag fick inte välja om jag vill ha stekt potatis blandad med sås. Jag som ville ha såsen till köttet och inte till potatisen. Jag vill ju inte ha så mycket potatis.

Det blev helt fel. Detta resulterade i att jag var tvungen att ta en chokladboll till kaffet på maten. Detta blev ju inte bra. Jag hade inte tänkt mej att äta en chokladboll till kaffet.

Ush!När jag kom hem berättade jag för mannen om dagens eskapader. Han berättade då att Birgers konditori i staden numer har försäljning av bredda smörgåsar på ett industrihotell i samma område som jag arbetar. Vill i och för sig inte ha bredda mackor till lunch men kanske till fm kaffet om vi får besök nån gång....

En annan idé som jag hört om

En kvinna här i stan försöker tydligen starta upp med försäljning av kinesiska rätter under veckorna också någonstans i industriområdet nära det bostadsområde där jag arbetar. Jag vet att hon skall vara väldigt duktig, har jobbat med catering i olika former bla . Varit med i frotté. Arbetade som gymnasielärare tror jag i Kina. En väldigt på många sätt engagerad person som nu försöker testa detta. Vi kom idag överens om att vi måste försöka kolla om detta kan vara något som alternativ till lokala pizzerian. Jag blev så besviken idag.






Kommentarer
Postat av: Mia

Det SER gott ut faktiskt, tycker jag... kantarellsås är väl aldrig fel!?



Thairestauranger har blivit väldigt poppis... vet inte om alla kommer att överleva. Olika kvalitet är det förstås också. Vi har en kanonbra thai-restaurang i sta´n, jag besökte den senast under den gångna veckan. Lika gott varje gång!

2009-12-04 @ 21:15:46
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Jag skulle nog hellre ha såsen bredvid. Det blir lite kletigt med sås över maten. Och så har jag problem att äta stekt potatis med sås, jag vill nog ha kokt i så fall. Men det är tur att smaken är olika. Fläskfilé är i alla fall en favorit här och kantarellsås är gott.

2009-12-05 @ 09:24:52
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vill inte ha såsen blandad med potatisen.

2009-12-06 @ 16:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0