Mot Hellmans café


 

Som sagt, jag var sen till vårt möte. S hade kört Volvon till och från stora staden och jag ville ju gärna ta den bilen in till stan. Han kom hem och vi snabbkäkade upp sista prinskorvarna, de med älgsmak innan jag stack iväg. Den första bilden föreställer vårt gamla Rådhus och den andra den torgförsäljning som orkade med kylan idag, blommorna och fiskbilen. Jag sprang fram och försäkrade mej om att det skulle finnas Skagenröra senare i em...innan jag sprang vidare. 

 

Nu tar jag för givet att de som följer några bloggar med koppling till den lilla staden med stora anor har helt och fullt klart för sig att dessa bilder föreställer delar av exteriören till Hellmans café. Det var där vi skulle ses idag, Anne, hennes dotter och jag. Hellmans café kan nog beskrivas som Nyköpings bästa café med gott kaffe och traditionellt kaffebröd med ny touch. Plus förståss övriga rätter av mer lunchkaraktär. Just nu en tid har detta varit mitt fikaställe nummer ett.

 

Så satt vi då där. Som några läsare känner till så träffades vi spontant på KappAhl spontant och oväntat häromdagen varför vi i alla falll kände igen varandra.

Det var en rolig eftermiddag. Anne är en härlig person med en härlig humor som jag gärna delar ett fikabord med flera gånger. Vi hade ett samtal om alltmöjligt, trådar som drar iväg åt olika håll men så skall väl ett samtal vara.

Och sen hennes dotter Katrin som har hjälpt mej nu i em med denna bloggen så att den har blivit lite annorlunda. Jag är glad för detta också. Känns lite fräscht nu till våren(!)

Nu har jag suttit i ett långt samtal med min moster som också gjort mejj jätteglad. Frågan är skall jag nu börja städa inför nyår eller skita i det idag och lägga mej i soffan istället?


Kommentarer
Postat av: Beate

1. Cool ny header, riktigt bra:-)

2. Skoj med er dejt. Hur tog ni er fram med dessa snöhögar ;-)

2009-12-30 @ 20:02:30
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: anne

Och vilket svar tror du att du får av mig på sista funderingen!?!?!? SOFFAN så klart!!!



Klart vi ska träffas igen, vore synd annars! :)

2009-12-30 @ 20:34:21
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Ulrika Fabulousforty

Vilken trevlig dag och bloggen blev verkligen jättefin! Ser ut som ett riktigt mysigt fikaställe, dit ska jag absolut gå om jag någonsin kommer till Nyköping!

Lägg dej i soffan, städa kan du göra nästa år! ;)

Gott Nytt År, Herta!!

2009-12-30 @ 20:52:38
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Myaraq

Ja visst är Anne mysig :)



Kul med ny design!

2010-01-01 @ 20:28:41
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bloggen blev snygg, kul med lite nytt!

2010-01-04 @ 21:39:06
URL: http://jennysrum.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack, jag är jättenöjd.

2010-01-04 @ 21:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0