Nödvändig shopping


Dagens shoppingresa in till stadens centrum gav initialt föga resultat. I stället träffade jag Anne som jag skrev om i mitt förra inlägg.  
 
Efter lunch tog vi nya tag och kastade oss in på Cubus där jag shoppade upp mej på ett par tröjor.



Bra att ha på jobbet tröjor.



Denna kommer också att funka på jobbet.

Efter dagens shoppingrunda har jag en fundering som jag tänker lite på. Jag undrar om det finns någon som har gjort lite statistik på hur många provrum och plagg man orkar kränga på och av sig och på med alla kläder på det och in på nästa ställe?



Bilden föreställer en trött person.Konstiga blixtar blev det också.

Efter att först ha köat till provhytten på Cubus, provat fem plagg och köat för att betala tre av dem var jag helt slut. Passerade MQ därefter och var bara tvungen att gå in och titta. Hittade denna tröja:



Här blev färgen fel på bilden. Rätt färg skall vara mörkt lila. Måste väl säga att tröjan var hur skön som hellst. Följande samtal utspelade sig mellan mej och expediten:

jag: Är detta dam eller herr?
expedit: Det är dam.
jag: Å va bra. Jag tar den här.
expedit: Det är tre dagars öppet köp.
jag: Så praktiskt. Jag har tagit mej igenom ett antal provningar nu. Jag orkar inte prova ett plagg till.
expedit: Nej jag såg det på Dej.

Många som jobbar i serviceyrken är riktiga människokännare. De ser en massa saker på oss som vi andra inte ser eller kanske tänker på just då.



Kommentarer
Postat av: anne

Bra shoppat! Jag brukar oftast satsa fullt ut i en butik, fylla armarna och sedan ramla in i provhytten. En butik i taget brukar vara normalmängden fast ibland blir det fler.

2009-12-28 @ 20:32:03
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Jess

Vilka fina mysiga tröjor du fick shoppat! Jag vill helst inte prova i affären och helst inte i vintertid... Men antingen det eller en vända till stan till!

2009-12-28 @ 21:00:48
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Anonym

Känner mig glad att det blev lite mer än vanligt när jag är igång.

2009-12-28 @ 22:22:22
Postat av: Anna ..dansar in

Ja himmel så trevligt att du sprang på Anne där..



Mmm jag gör så alltmer..provar hemma..byter om det behövs..



Snygga grejer du..

2009-12-28 @ 23:08:08
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Myaraq

Hur orkade du prova allt det där?

Herrejisses, jag ger minsann upp på en gång.



SV; men jag tycker verkligen om Linnéa som skrev kommentaren.. Så inte ska hon bort inte.

Klart du ska hälsa! Imorgon ska jag drälla på stan - ses vi där?

2009-12-29 @ 00:23:57
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag var också ute på shoppingrunda men fann betydligt mer än du. Fann så mycket så jag var tvungen att hänga tillbaka något plagg för att få ned priset, trotsa tt det var rea! Men jag är nöjd med allt.... Även jag köpte en blus o ett linne oprovat, men det passar mig bra.... Ibland har man tur, eller om det är ögat som börjar bli tränat att se vad som kommer att passa!?

2009-12-29 @ 08:26:15
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Va kul att träffa en bloggkompis så där!



Jag går inte på reor längre. För min del blir det så lite klädinköp att jag hellre gör dem off-rea-time. Det är lugnare då. Skulle önska att jag vore lite mer klädintresserad, speciellt när jag ser välklädda människor runt mig. Men jag tycker inte att det är roligt helt enkelt

2009-12-29 @ 08:35:30
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förra årets rea tror jag att jág hoppade. Det blir inte varje år som jag shoppar upp oss/mej på rean. Kul när det blir av om man kan göra lite fynd.

2009-12-29 @ 09:55:13
Postat av: Lotten

Sällsynt med en sådan expedit! I synnerhet i reatider...

Jag gjorde stan igår, i en affär tror jag att jag provade minst 20 plagg. Köpte tre där... Sen avtog provlusten, men några till plagg blev det. Det piggade upp;-)Och säkert inte tre dagars öppet köp alls...

2009-12-29 @ 19:35:09
URL: http://blottenblogg.blogsome.com
Postat av: Anonym

Expediten var jättebra. MQ i Nyköping alltså.

2009-12-29 @ 22:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0