Jag tycker inte som andra

Så var det melodifestivalskväll igen. Jag tycker sällan som andra och har ibland lite smal smak, så ock denna kväll.



Jag gillar Susanne Alvengren. Jag tycker om hennes texter. Hon har varit här i stan ett par gånger och vilka härliga viskvällar det har varit. Däremot är nog inte melodifestivaler hennes grej. Men kommer Du till Nyköping en gång till så kommer jag och lyssnar.



Denna kvinna, Malena Ernman gick direkt till Globen. Säkert tyckte vi som röstade ( jag röstade inte) att hon kom med något lite annorlunda.



Dessa grabbar tyckte jag var en ovanligt frisk fläktl. Kul att blanda svenskan med spanskan.

Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Somnade efter 2 min så jag kan tyvärr inte uttala mig och saken:-)

2009-02-28 @ 23:26:00
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Inga M

För en gångs skull tittade vi på Melodifestivalen! Jag orkade inte med så mycket mer än det. Det mesta var slätstruket och svårt att komma ihåg tycker jag, med två undantag: Rappen (för det var det väl, jag är så osäker på moderna musikstilar) och operan. Men om jag nu ska ge en eloge till något så får det väl bli till koreografin, ljus och effekter. Det var mer omväxlande än melodierna. Thorleifslåten var rent förfärlig.

2009-03-01 @ 07:07:11
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0