Livsval i vardagen



En ny arbetsvecka har börjat igen. Denna med  blandat innehåll. Ett par arbetsmöten på kvällen efter jobbet. Behövde ta en lunchpaus inne i stan idag, behövde uträtta ett ärende. Parkerade utanför Sushibaren på Öster. Funderade en kort stund över lunchen och hoppade sedan in och köpte med mej en "fyrabitars...vet inte riktigt vad...med soppa om Du vill"
Tog med lunchen tillbaka till jobbet. Jättegott! ...och snart skall det bli Sushikväll och det skall bli jättespännande...




En helt annan sak, jag har gjort ett livsval idag. Jag har tagit ställning kring min tid och tackat Nej till att stå till förfogande för ett privat engagemang jag har ytterligare en mandat period. Kändes bra när beslutet var fattat. Så svårt det kan vara innan man fattar ett beslut och så skönt när beslutet väl är fattat. Det finns många engagemang vi kan ha men vi måste ha kraft, tid och engagemang att satsa helhjärtat också.




Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Godmorgon o tack för titten in till mig! Jag tror vi har stött på varandra tidigare...

Trevlig blogg du har!

Kramen!

Ragnvi

2009-02-17 @ 05:18:12
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: anne

Klart det är premiär den 27:e! Fel av mig!



Jag jobbar inne i city fn, men vår hyresvärd har sagt upp kontraktet så vi letar nya lokaler, Medicinaren i Flemingsberg är ett alternativ, TCO ett annat, fa se vad det blir! :)

2009-02-17 @ 19:31:52
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Min erfarenhet är att det kan vara bra att inte stanna för länge i ett engagemang. Man orkar till slut inte förnya sig och då är det dags att gå vidare och låta nya fräscha krafter ta över.

2009-02-17 @ 19:46:53
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nu upptäckte jag att du skriver från Nyköping, kul :) Sushibaren är ett av mina favoritställen. Fin blogg.

2009-03-03 @ 21:26:18
URL: http://jennysrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0