Du börjar bli lite medelålders...



Ikväll har jag sett på Stjärnorna på slottet. Tidigare har vi tittat på körslaget men TV:n stod på, mannen satt och jobbade och jag slöade i soffan och programmet började... Vilket program! Vilka människor! Vilka samtal! Först tänkte jag, hur kan man föra ihop dessa människor, hur blir det...och med Loffe Carlsson dessutom(!). Kom Ni ihåg sången förresten? Loffe hade ett program vad det nu hette? Människor tävlade mot varandra och de som vann fick priser, typ sladdriga fiskar, ananasfrukter och annat galet. Jag tittade alltid och tyckte det var jättekul, mest för de tokiga priserna tror jag.

Är man glad skall man sjunga,
när man sjunger ska man ge hals,
det är inte lätt att fatta när man hör att någon skrattar,
att det är nå´t skoj på gång.

Denna text var en av sångtexterna i en för övrigt mycket blandad repertoar när jag gifte mej en gång tidigt 80-tal. Vi var lite galna, min f.ö sång och musikkunniga släkt kunde inte den sången så det då aktuella brudparet fick sjunga själva. Det gjorde vi så gärna.

Klicka på länken och klicka längst ner i listan så kan Du lyssna på musiken till texten och se om Du mins.



Jonas Gardell är en man som har många strängar på sin lyra. Han är otroligt kunnig och en Herrens tjänare på sitt sätt och där han får chansen. Staffan Scheja är en duktig pianist. Kerstin Dellert känner vi som en duktig operasångerska. Hon har alltid som jag minns varit så primadonnig. MIn kompis och jag skojade om henne och försökte härma henne när vi var i 11-12 årsåldern minns jag. Jag minns också hur tidningarna skrev ( vilket jag inte tänkt på sedan dess) när hon träffade en så många år yngre man. Det var lite speciellt på den tiden. Låter som jag är helt borta och stenålders.
Och sen Christina Schollin som är en kunnig duktig skådespelerska och också verkar ha varit en seriös person.

Denna blandning människor var jättespännande att lyssna på. Var helt lyrisk när mannen kom ner och vi skulle dricka kvällsthé och jag berättar om programmet. Mannen konstaterar:
-Det är som jag har sagt, Du börjar bli lite medelålders eftersom Du väljer detta program framför Körslaget.

Vi kopplade om när programmet var slut och kollade på omröstningen av Körslaget. Måste säga,det lilla jag hörde men Hanna Hedlunds kör lät bra ikväll också. Jag hoppas på henne i fortsättningen också.


Kommentarer
Postat av: Inga M

Märker att vi har gjort exakt samma val av TV-program. Jag delar ju Din förtjusning över Stjärnorna på slottet och jag skriver om det på min blogg också.



Körslaget har jag inte sett förut men lyckades också slå över till det. Typiskt svenskt program och bra det också. Synd att när det för en gångs skull finns riktigt bra TV-program så ska de kollidera! Jag gladde mig lite åt att Wells kör åkte ut. De såg ut att vara säkra på att gå vidare, medan Magnus kör blev glatt överraskade av den positiva bedömningen.

2009-01-18 @ 10:53:57
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Lite medelålders;-) Ja men du alla åldrar kan säkert titta på "Stjärnorna på slottet" .. deltagarna är så spännande var och en för sig:-)

Körslaget kollade jag på hela, fast i pauserna slog jag över.. till slottet.

Gillade Hannas kör extra mycket denna gången .. båda låtarna fixade de så fint.. däremot lite puss att Wells kör åkte ut.. Magnus var sämst denna gången, tycker jag..

Ha de gott/Pialotta

2009-01-18 @ 17:00:21
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: lena

Hannas kör var så bra!!

Jag kan tala om att det är några där som jag känner:)Blev chockad att Wells åkte ut.

Ha det gott, kram lena.

2009-01-18 @ 19:01:51
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0