Mobilstölder i stan igen...



Känner mig ilsken. Sonen var ute på en av stadens nöjesetablissemang i fredags kväll och någon stal hans mobil. Med alla nummer i kopplat till jobb och annat. Kompisen ser vad som händer och återbördar mobilen, snabbt och effektivt, killen blir paff när mobilen tas tillbaka men gör ingen ansats till att tjafsa. Förmodligen hade han lite ärlighet kvar och insåg att mobilen inte var hans.

Aftonbladet skriver om mobilstölder. jag citerar Peter Nord från Norrmalmspolisen som säger "Det är vana, snabba ungdomsgäng som rånar andra unga killar.
   - Det är en orolig utveckling. Folk blir hotade om att bli ihjälslagna för en mobiltelefon, så hett är det med mobiltelefoner. Stölderna sker i miljöer där det är stökigt och mycket folk. De som rånar är unga killar som märker hur lätt de är att stjäla." Googlar vidare lide på detta och det kommer upp hur många söksvar som hellst.

Jag har en massa tankar just nu om detta men jag har ingen lust att vidareutveckla dem. Jag är bara ilsken. Vad behöver de här killarna som skulle ändra deras livssätt eller vad behöver deras föräldrar kanske man skall fråga sig.

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Usch ja, det är hemskt som det är ute nu.. så mycket skit så.. Ungarna måste ju få röra på sig och just mobilen är inte bara en modegrej, utan ett väldigt bra hjälpmedel .. så självklart ska ungarna ha mobilerna med sig.. kanske skaffa en till där det inte är kopplat till jobb eller så.. Bra din son fick tillbaka den i alla fall:-)

2009-01-18 @ 16:56:02
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Inga M

Det är rätt ruggigt med den här trenden mot mer våld i samhället och öppet på ett annat sätt än förr. De är inte rädda för något eller någon och begår sina brott på öppen gata. Jag är rädd att föräldrarna i de här fallen redan har abdikerat eller tvingats abdikera av sina tonåringar.

2009-01-18 @ 21:14:34
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Vad menade tanterna på Possings att det var roligt att hitta något "lämpligt"? Lämpligt för vad?

2009-01-18 @ 22:07:59
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anna

Hur gammal är sonen? Om du är 103?

2009-01-19 @ 19:01:25
URL: http://sparaochres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0