Skall skolan vara sekulär?

Läste kyrksysters blogg alldeles nyss. Hon skriver om underbaraclara eller som hon heter Clara Lidström. Det är absurt att ateismen är normen i samhället och att naturvetenskapen anses vara det enda sanna . Expressen har idag en artikel om detta. Clara kommenterar artikeln i sin blogg och konstaterar att hon skulle ha sagt "Större religiös frihet behövs i skolan" och hon fått sätta orden själv. Expressen konstaterade i stället att Jesus behövs i skolan.
Jag tittade utifrån detta i hennes blogg och lite klok är hon allt. Jag skall läsa här en stund.
Jag vill nog inte ha helt sekulära skolor. Jag själv har inga problem med att kombinera ihop gudstro med vetenskap.

Kommentarer
Postat av: anne

Jag har träffat många forskare som varit djupt troende, hemma hos makens "advisor" bads det tom bordsbön, ovant för en annan, men jag ser inget problem med detta.

2009-01-05 @ 10:26:29
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0