Dags för fm kaffe

'

För ett par dagar sedan skulle jag just stänga av datorn. Jag kollar först blocket. Har de fått in några trädgårdsmöbler. Oj det har kommit in ett set, vita bord, fåtöljer, soffa och bänk....1500.-. Klockan är 22.27 varför jag inte vågar ringa och störa. Allt ser jättefint ut. Jag messar. Du jag har sett Dina trädgårdsmöbler och är jätteintresserad. Jag vill inte ringa så sent. 06.27 messar ägaren tillbaka...möblerna finns kvar. Ok bra tänker jag, jag ringer om en stund. ringde 08.30 men tyvärr då var de sålda.
Typiskt, i närheten av jobbet, jag kunde kolla på vägen hem och hämta sen. Irriterande var det i varje fall lite. Det blev inte möbler till bersån den gången heller.

Däremot idag när jag passerade Mio på väg hem från jobbet såg jag med stora bokstäver, REA. Ok tänkte jag, jag kollar in den soffa som jag kollat på på blocket. Hittade inte den men letade lite annat. Hittade trädgårdsmöbler, två stolar och ett bord, sista exet.
Passar som fm kaffebord i stugan.  I väntan på tillfälle att åka dit passar de bra hemma.

Kommentarer
Postat av: anne

Sådana där skulle jag också kunna tänka mig! :)

2009-06-26 @ 20:28:12
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

De är väldigt bekväma.

2009-06-26 @ 21:31:08
Postat av: Jenny

Jättefina möbler!

På Blocket måste man vara väldigt snabb... men visst är det svårt att veta hur tidigt eller sent man kan ringa andra!

Allmänt sett, om det inte rör annonser, tycker jag att det är för sent att ringa okända efter klockan nio och smärtgränsen för välkända går väl något senare men definitivt vid tio, men det kan vara för att jag själv inte gillar att prata på kvällen.

Vad tycker du är ok tid på kvällen?

2009-06-30 @ 17:35:29
URL: http://jennysrum.blogspot.com
Postat av: Anonym

21.00 är väl en gammal regel.

2009-06-30 @ 18:20:06
Postat av: Anonym

21.00 är väl en gammal regel.

2009-06-30 @ 18:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0