Klä på Dig i sommarvärmen!


Läste i Expressen om klädkoderna på jobbet när det är varmt. 

"Svettigt på jobbet?

Frestas inte att ta på shortsen, såvida du inte jobbar på safari eller som matros på en båt.

- Kortbyxor på jobbet är absolut förbjudet, menar Camilla Thulin, modeskapare och stilexpert."

I Expressens artikel framgår det vad den nämnda stilexperten tycker att man kan ha på sig eller inte.

Personligen skulle jag aldrig ha shorts på mig på jobbet. Möjligtvis om vi åker på en utflykt med både barn och vuxna i något sammanhang en jättevarm dag...nej förresten det har aldrig hänt att jag haft på mig det. Jag hade det dock när jag dök upp i ett sammanhang när jag egentligen hade semester men behövde vara med. Jag kände mej inte riktigt klädd den gången. Ett liknande tillfälle kan bli aktuellt i sommar...om värmen hänger på. Shorts kommer inte att vara aktuellt då, det vet jag redan nu.

Jag väljer varma dagar att antingen ha kjol,alternativt om jag har någon klänning som jag känner mig klädd i dvs som går i ok knähöjd och som inte är för urringad. Byxor funkar nog bäst. Strax nedanför knäna kan vara skönt. I morgon blir det jeans i denna modell.

Det finns vissa saker som inte är ok. Trasiga jeans( jag pratar nu om dyra märkesbyxor som inköpts för dyra pengar som specialtvättats för att se slitna ut, ibland med hål på knät) är absolut inte ok. Alltför urringat är inte så bra heller.

Jag är också beredd på att jag kan behöva vara långärmad. Pg a detta har jag alltid en kavaj, långärmad utanpåskjorta alternativt tröja på jobbet som jag kan ta till. Det gäller att klä sig så att det passar och med respekt för de människor vi möter.

I statstjänstemännens tidning kan man också läsa om klädkoder.
Här hittade jag ytterligare en artikel om hur man klär sig på jobbet. Denna gången har artikeln mest inriktning mot dem som arbetar i offentlig tjänst. 





Kommentarer
Postat av: Tanten

Det är svårast att inte se svettig och skrynklig ut tycker jag allt.

2009-06-28 @ 18:44:50
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Herta

Särskilt om man först cyklar till jobbet.

2009-06-28 @ 18:57:47
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej detta smakade väldigt bra.

2009-06-28 @ 18:58:21
Postat av: anne

Nog har jag reagerat allt när jag stött på manliga läkare i shorts och vit rock...



Inte skulle jag ge mig ut bland kunder/klienter klädd i shorts, oärmat har jag bara på fritiden. Men visst ser man mycket urringningar och korta kjolar, och inte bara bland de unga, utan även i tantgardet. Jaja, brukar jag tänka.

2009-06-28 @ 21:59:50
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0