Midsommardagen

Frukost i vandrarhemmets frukostmatsal





Idag skulle vi promenera ut på Djurgården för att se utställningen  Ikea på Liljevalchs. Vi hade kollat med deras tfn svarare. Det skulle vara öppet, midsommardagen till trots. Det visade sig dock att museet var stängt! Trist när vi var laddade för lite design genom tiderna. Jag har dock full förståelse för att personalen vill vara ledig under midsommarhelgen.



Vi börjar gå i strålande solsken,kanonväder alltstå.




Utmed Strandvägen finns det många gamla fiskebåtar i trä som numera är bostäder. På andra sidan utmed Strandvägen ligger de "fina husen"  Vi satt på en bänk en lång stund men såg inga människor i fönstren. Efter ett tag kunde vi se en kvinna i rosa som dammsög. Vad gör alla människor? Var är de? Hoppas de är ute en solig dag som denna.



Vilket härligt café och matställe som ligger utmed Strandvägen precis innan Djurgårdsbron. Så fräscht! Här tog vi oss en välbehövlig fika med delad räkmacka.



Många gamla stora fina hus på Djurgården.



Liten kåk med tillhörande flygelpartier.



Konstmuseét var stängt. Det gjorde inte något. Vi promenerade runt Waldemarsudde och satt och funderade på, om man nu skulle bo i Stockholm, mot förmodan liksom, var skulle man då bo.
Jag hävdade bestämt att då vill jag bo på söder.





Denna läckra soffa fann vi ute på Waldemarsudde. Riktigt skön att sitta i var den också.

Nej Nu måste vi ha mat. Vi drar oss in mot Gamla stan igen.







Här är min  mat, ställets vegetariska special. Jättegott!



På Gåsgränd kan Du finna detta mysiga ställe med uteservering om man vill.( mennen på bilden vet jag en vem det är, han köade för mat)




Kommentarer
Postat av: Inga M

Va roligt att få promenera med Dig i Stockholm!! Du har verkligen hittat mina favvoplatser. Till Liljevalchs ska jag i sommar och se IKEA-utställningen. Förra gången jag var på Valdemarsudde så tog jag en promenad in till stan och till sonens lägenhet uppe på Norrmalm. Det var så fint vid vattnet och en lagom långpromenad.

2009-06-21 @ 16:20:42
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja vi hade en härlig dag!

2009-06-21 @ 18:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0