Inga & Anne

Tänk att man kan vara så intresserad av vad som händer härhemma. Två trevliga bloggare som ibland läser denna blogg, Inga M och Anne funderar nu ikring mitt vardagsrum. Vad är det som händer härhemma. Skall det bli klart innan nästa lördags lunch osv? Skall en TV monteras på väggen osv? Jag kan tillsvidare svara att jag vet inte riktigt vad som händer. Det kommer dock inte ( om det är tyvärr vet jag inte) att bli klart till nästa lördagslunch.

Härhemma är det inte alltid målet i våra liv. Det är vägen.

Kan inte låta bli att citera Karin Boye´´s dikt.


I rörelse

Den mätta dagen, den är aldrig störst. 
Den bästa dagen är en dag av törst. Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd.
Det bästa målet är en nattlång rast, där elden tänds och brödet bryts i hast.
På ställen, där man sover blott en gång, blir sömnen trygg och drömmen full av sång.
Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr. Oändligt är vårt stora äventyr.


Vi planerar f.n en utflykt


Därefter kommer något att hända.


Kommentarer
Postat av: anne

Jaha minsann...Nyfikna får vi visst vara ett tag till! ;)

2009-03-23 @ 20:47:01
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0