Örebro, en idyll i Svea rike må ni tro...

Denna härliga stad på Närkesslätten. Här har jag haft mina finaste upplevelser i livet tror jag. Här kommer lite blandade bilder...Imorgon skall jag dit på ett styrelsemöte. Roar mej med att kolla efter lite bilder på nätet.



Östra mark, Studenternas kårhus på den tiden det begav sig och jag pluggade i stan. Här har vi minnen.



Här firade vi vår examen vill jag minnas.



Almby studentområde. Studentgatan hette adressen
.



Örebro slott




Närkes Allehanda




Vasakyrkan på söndag fm.



Immanuel på söndagskvällar ibland. Joybells sjöng alltid 21.00.




Svampen



              

Från Wadköping

 




      




Kommentarer
Postat av: annebelle

Aha, jag har också pluggat i Örebro. Men bara i ett år innan jag flyttade till Uppsala istället. Men ett intensivt år på högskolan hann jag med. Samhällsvetarlinjens intro och Sociologi A. När det begav sig.. :)

2009-03-09 @ 21:57:02
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Inga M

Här kommer en till som har läst i Örebro och bott där! Jag bodde på Långåkersgatan bakom Eyravallen och Isstadion. Där neröver fanns en grill med stans godaste korv och jag försöker komma ihåg vad den hette. Inte Dejles väl? Jag har bott ett tag i Tybble också. Och så har jag ju en mycket god vännina som bor där nu! Och studentkåren hade två lokaler döpta efter namnen på gatuadresserna.



Nostalgitripp!

2009-03-09 @ 22:54:44
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: annebelle

Jag kom några år senare. 1983. Det var att gruppa som gällde då också, vi hade grupptentor och grupparbeten hela tiden. Att komma till Uppsala sedan blev en chock! Försökte få till en muntlig tenta där en gång, på psykologen då jag läste A-kursen, helt omöjligt! ;-) Hoppas du får en fin dag i Örebro!!

2009-03-09 @ 23:26:46
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Suss

Och sen kommer jag som faktiskt bor i denna omskrivna stad. Trivs jättebra och känner att jag äntligen är hemma.

Har också pluggat här, både förr och i nutid.

Inga, så klart du kommer ihåg rätt. Deiles var det, lika gott nu som då.

Korv med mos och rostad lök, samt lite räkmajonäs!

2009-03-10 @ 15:58:22
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Herta

Men vad roligt. Vad kul att Ni alla tillbringat tid i Örebro. Grupporienterat innebar(i vår klass) att man arbetade i grupp men framförallt att man tentade av dvs hade sina examinationer ich tentade individuellt i grupp. Om en person blev kuggad så kuggades hela gruppen. Detta var läskigt och vi läste mycket vill jag minnas. Ingen vill bli kuggad samtidigt som man ser till att kamrater kuggas.



Vad kul med korvmojen vid Eyravallen. Nu minns jag hur gott moset var....sonens far gillade detta ställe vill jag minnas.

2009-03-10 @ 22:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0