P1 - Ålderstecken?

   Under ganska många år har jag mest lyssnat på lugna favoriter.



Där har det funnits mer musik och mindre prat. Lugna låtar hela tiden, passar utmärkt på korta bilresan till jobbet och passar också när man åker långt på E4:an. Jag kör lugnt och stabilt till lugna favoriter.

Men nu de sista månaderna har det skett en förändring i mitt liv. Jag har börjat lyssna på P1 igen.
Jag har märkt att när man har mycket om sig blir det bara ytterligare ännu mycket mer att lyssna på korta nyheter med snabba just korta nyhetssändningar. Program 1 däremot är de långa samtalens och de lite längre programmens kanal. Jag tycker det är avkopplande att lyssna. Jag blir så allmänbildad och jag har den senaste tiden lärt mej och hört talas om många nya saker. Jag lyssnar på P1 i telefonen när jag går ner på stan och i bilen. Jag åkte som sagt till Örebro häromdagen, en resa på två timmar och en kvart enkel resa. Jag hann med många olika saker både på vägen dit och på vägen hem.

Nu undrar jag bara över en sak: Är det ett ålderstecken att jag har börjat att lyssa på och att också trivas så bra med program 1?



Kommentarer
Postat av: annebelle

Nja, jag tycker nog att Lugna favoriter också är ett ålderstecken i så fall.

2009-03-15 @ 19:27:32
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ålderstecken, ja! Men ett positivt sådant! Jag tror inte att det är så många under 30 i alla fall som lyssnar på P1. Hade en liknande reflektion om att det känns som ett ålderstecken att ha koll på sommarpratarna... P1 är en skatt i skvalutbudet.

2009-03-15 @ 22:29:39
URL: http://jennysrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0