Hemmakväll med af Ugglas, Ehrnman, tacos och familjen samlad.

Vilken kväll! Familjesamling med Tacos och tillsammans i soffan och sen denna blandning av sång och musik. Kan en mysig hemmakväll i soffan bli bättre?




Melodifestivalen 2009





Vilken oförutsägbar kväll! Helt otroligt. Jag har kollat melodifestivalen och förundrats. Hur kommer det sig att i Luleå får Caroline af Ugglas mest röster, bland 08.orna Måns Zelmerlöv och i Malmö får rockgrabbarna flest röster. Har kriterierna var vi bor någon betydelse för hur vi röstar? Vad är det för människor som sitter i juryn? Någon som vet? Hur komer det sig sedan att svenska folket röstar så emot alla olika jurys i riket ( inklusive denna skribent)
Jag vet inte om jag tror att Malena kommer att lyckas i Moskva men det är spännande och annorlunda i alla fall.
Jag gillar Caroline af Ugglas låt, jag vet inte varför? Hon är annorlunda och kanske är vi trötta på likheterna och att flertalet av oss har formats på samma sätt eller?

Däremot finns det en person som har vuxit med denna programseries uppgifter och det är Petra Mede. Hon är bara så bra. Så mycket skarpa underfundigheter och kul ordsvängar en lördagskväll. Kanon!



Vi vill se mer av skärpta tjejer i TV.


Kommentarer
Postat av: anne

Jag håller med om att af Ugglas låt var riktigt bra. Första gången avfärdade jag den rakt av, och inte för att jag ogillar henne som artist (jag gillar henne för jag har hört henne prata om renovering av kristallkronor som hon är en hejare på och sådan kunskap beundrar jag), utan för att hennes röst är sträv och inte lättsmält. Men andra gången, då lyssnade jag på texten och då blev det en helt annan sak, låten är bra!



Få nu se hur det går för Malena (hette hon så), det blir intressant.

2009-03-15 @ 10:13:25
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Rätt låt vann! Malena vinner i längden, jag föll inte första gången jag hörde henne men nu är jag såld. Den bör sticka ut lite också så det kan ge den en chans. Vi såg inte finalen utan gick på Män som hatar kvinnor.

2009-03-15 @ 10:20:02
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: britten

exakt ..jag håller med dig till fullo vad gäller melodifestivalen....tror inte att den låter kommer att slå ute i europa men kanske har jag fel....ha en fin kväll

2009-03-15 @ 19:13:26
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0