I går kväll





En bild från valborgsmässofirandet vid Ängstugan dit vi cyklade ( himla tur då det var fullt med bilar hur långt innan som hellst) efter middagen. Det blev ett race ner och några hann inte med.

Efter kaffet dök den gemensamma arbetsuppgiften upp.



Det delades ut sättpotatisar till kaffet. 4 var fick vi. Dessa skulle nu förgro och sedan planteras och rapport och resultat skall uppvisas till midsommar. En utmaning för mej som inte odlat potatis nu på många år.! Det gäller alltså att lägga upp en plan och en strategi för detta.

Vi fick följande potatissorter att att plantera:

Juliette (Sommarpotatis, gul och fast, delikatesspotatis)
Marine ( Tidig, frosttålig, mycket god)
Amandine ( Tidig, frosttålig, stjärnpotatis)
Cherie ( Sommarpotatis, kärlekens potatis, salladspotatis)


Kommentarer
Postat av: Mia

Lycka till med dina potatisar och jag hoppas att även vi bloggläsare får hänga med på ett hörn!?

2009-05-01 @ 12:13:43
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Herta

Tack! Det kan jag behöva.

2009-05-01 @ 12:23:14
Postat av: anne

Vilken kul grej!!! Fick ni alltså en potatis av fyra olika sorter? Vilka sorter är det ni ska sätta? Jag älskar hemodlad potatis, däremot avskyr jag att kupera plantorna, det är så himla tungt, speciellt om man har många rader...

2009-05-01 @ 18:28:03
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Herta

Ja, visst är ideén kul. Jag har lagt till nu i mitt inlägg lite info om vilka potatisar jag fått och lite info om respektive potatis.

2009-05-01 @ 19:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0