Sväng på stan...





Hade egentligen inget ärende men svängde i alla fall in till stan under förevändning att jag skulle kolla lite växter på torget... Parkerade på Östra storgatan...ingen cykling just nu pga host & krax. Vad jag gillar att parkera på Öster och sen gå ner på Väster, jag gillar småstadens lunk, Östra storgatan med de små butikerna, inte alltid med livets nödtorft men i alla fall. Solen sken när jag gick över Stadsbron och jag tog denna bild. Indiska restaurangen har inte satt ut sina stolar ännu till vänster och förresten det har inte den andra krogen heller vad den nu heter just nu...

Hälsade som så ofta på hos S på Nyckeln.

Det var mycket som hände på stan. Pigga pensionärer hade ett rivigt gympapass på stadshustrappan.



Ett rullstolsrally ägde rum i centrum. Jag missade både start och målgång.



Det är dags att rösta snart ...det är EU-val. Som vanligt så får jag inga infoblad från något parti sådär direkt när jag passerar. Vi hejar glatt ibland istället. Däremot idag kom en trevlig ung man fram till mej och ville prata EU valet. Han undrade om jag ville ha lite material. Jag sa till honom , Du jag har mina vänner därborta och så pekade jag. Jaha sa han och såg trevlig ut.



Jag tog en sväng ner till Hellmanska gården. Utanför butiken fanns det lite olika sorters grönt. Inom hus inne i butiken kunde man välja på närproducerat i dess olika former. På övre våningen fanns det ekologiska kläder och jag fastnade för några t-shirts, förlåt toppar a´ 349:- styck.

Det blev dock inget handlat idag.



Jo, lite Gräddfil och gräslök på "Humlans livs" till lunchen.



Kommentarer
Postat av: anne

Mmmm...Kommunala eller landstingskompisar...? ;)



Jag gillade en del t-sh.. förlåt, toppar däruppe, en del hade rätt sköna budskap! :)

2009-05-16 @ 19:54:25
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Herta

Anne: Svar på Din fråga måste vara "både och"...kanske inte kopplat på det viset direkt heller.

2009-05-16 @ 20:18:16
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Öster är förstås finast...

Jag ska snarast besöka det utökade Hellmanska gården. Men av Anne, ovan, förstod jag att priserna är rejält tilltagna. Man får betala för kvalitet antar jag.



Är du förresten politiskt aktiv?



2009-05-17 @ 08:46:59
URL: http://jennysrum.blogspot.com
Postat av: anne

Blåklintskompisar?

2009-05-17 @ 18:56:54
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Herta

Lite olika sorter.

2009-05-17 @ 19:19:49
URL: http:// hertabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0