Taimänniskan har återvänt i ny skepnad.




Denna rätt har jag inte ätit idag. Ser jättegott ut. Hittade soppan på en matsajt på nätet.
Däremot har vi ätit taimat, biff med ris, inköpt i vagnen utanför Willys. Vet Ni om att taivagnen vid Willys är öppen nu igen. Äntliggen! Smakade också bra. Lite splittrat bara. Först innan maten ringde jag svägerskan i Östergötland, en snabbis för att kolla aktuella kalastider på lördag. Detta skall synkas med sonens tågtider. Vårt samtal gick snabbt, 10-15 minuter.
Sen ringde tfn en gång till. Svägerskan från Jämtland ringde. Jag hörde initialt i samtalet att detta kommer att bli ett hejhurhardudetsamtal? Det blev det! Vi hann gå igenom en hel del. Sen kom mannen hem, tittade på mej, förstod vem det var...förstod, började äta...

Det blev middag för mig också.

Men visst är det roligt med Hejhurhardudetsamtal ibland?

Hur långa telefonsamtal brukar Du ha? Vilka tfn samtal trivs Du bäst med?


Kommentarer
Postat av: Jess

Så korta som möjligt, jag gillar inte att prata i telefon. Fast när jag var yngre kunde jag prata i timmar...

2009-11-05 @ 22:23:04
URL: http://maisongrey.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0