I vallokalen




Som jag berättat om tidigare bedömer viss omgivning våra åldrar olika härhemma. Idag i vallokalen hände något som förbättrade mannens situation avsevärt. Valförättaren, en kvinna i obestämbar ålder, om jag nu inte visste denna ålder, skulle pricka av mannen i röstlängden eller det skulle hon egentligen inte utan denna uppgift innehades av en man som satt bredvd henne. Valförrättaren hittade honom inte i röstlängden varpå kvinnan som jag känner sedan många år tillbaka sa:

- Du skall kanske titta i den yngre listan! Detta har han levt på idag!

Vad kan vi lära oss av detta? Jo att det är de små detaljerna i vår vardag som kan göra skillnad.

Kommentarer
Postat av: anne

"Den yngre listan"...Jo, jag tackar jag....

2009-09-20 @ 21:00:14
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu har vi faktiskt inte pratat om makens ålder.

2009-09-20 @ 22:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0