Nu är det jul igen!

 





Hoppade in på en mataffär en snabbis på väg hem från jobbet dag. Mitt ärende var att köpa vanlig traditionell mjölk från Arla. Vad stöter jag på om inte julgodis, i september? vad är det för samhälle vi har, hinner inte personalen plocka fram julsakerna om de inte börjar innan oktober månads ingång.

Hörde ryktas att Rusta plockat fram julsakerna för den som i god tid vill planera årets julpynt.

Nej hörrni först skall väl skördetidens attribut fram. Jag som just shoppat loss på lite småpumpor att läggas så trivsamt i en skål.


Kommentarer
Postat av: Mia

Nej, nej, nej... inget julpyssel eller julsaker än...

2009-09-29 @ 21:20:56
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Vi får gå snabbt för bi och titta åt ett annat håll.

2009-09-29 @ 22:08:16
Postat av: Britt

Snart blir det med julen som med kräftorna och surströmmingen...man kan ha den året om :)

Postat av: Inga M

Nu går skam på torra land, som min gamla mamma brukade säga! Inte ska vi väl behöva se julpyntet redan i september!! Jag vet att jag skrev ett ilsket blogginlägg över IKEAs tidiga julstart förra året men så här illa var det väl ändå inte.

2009-09-29 @ 22:29:47
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: marma

Ooooupsii! Kul att titta in till dig! Men du, kräftor har vi redan tagit, så även surströmming. Till helgen är det kanelbullarna som kräver sin tribut men sen .... ok vi kan inte mota julen i grind men ... semlorna får väna till efter nyår, eller hur?

Kramar/marma

2009-09-30 @ 00:01:21
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: annebelle

haha, jag tror du var in på LIDL?! Jag gjorde samma rysliga upptäckt förra veckan, julsaker innan hösten knappt börjat. IKEA är inte mycket bättre.

2009-09-30 @ 20:06:45
Postat av: Anonym

Ush nu har det kommit i skrift att jag hoppar in där ibland.

2009-09-30 @ 20:39:06
Postat av: Selma

Jag vill inte hinna bli less på julsaker så långt innan jul.

2009-10-01 @ 08:47:19
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Anonym

precis

2009-10-01 @ 16:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0