Ägarbyte






Hade glömt matlådan idag. Typiskt tänkte jag. Det måste bli kvarterskrogen då jag tänkte jobba länge fredag till till trots.
Jag går in där och någonting är det som inte stämmer. Upptäcker efter ett tag att tavlan med menyer är i nyskick och att killarna bakom disken är nya och att ett salladsbord är nytt.
Har detta ställe bytt ägare frågar jag. Jo det hade det sa man mej och log, från 1 april. Och 9 dagar har gått och jag vet ingenting. Ingen info utan livet rullar bara på...
Är kkocken också ny frågar jag varpå mannen bako disken lägger huvudet på sned och säger något som skall tolkas som nej han är kvar.

Ash okey då, bara nu menyerna är nya och vi har fått ett salladsbord.

Jag orkar inte ha matlåda med mej jämt.

Vad som fanns att tillgå idag. Jo två rätter varav kycklingspett med pommes och tzatsiki var det ena plus salladsbordet då förståss. Ja jag vet man skall inte äta pommes, men nån gång kan man väl...


Kommentarer
Postat av: anne

Jag tycker inte om när restauranger byter ägare, jag vill känna igen dem som jobbar, dag efter dag...

2010-04-09 @ 22:03:32
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Hoppas det smakade bra.

Jag äter av princip inte pommes, men ibland får jag sånt otroligt sug att jag måste åka på Max och köpa ett, i mitt normala tycke, äckligt Maxmål. Sen väljer jag minst en dip också, gärna två + coca cola (bara en sån sak) och bara slafsar i mig allt och mår PRIMA! Vad händer brukar jag undra?

2010-04-09 @ 22:23:52
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men om man nu vill ha förändring och inte har tyckt att man egentligen kan gå dit och äta och man blir så glad när man inte jämt måste ha mat med sig.

2010-04-09 @ 22:31:23
Postat av: Mia

Ja, ibland är det gott med pommes... och din matlåda ser utan tvekan god ut.

2010-04-10 @ 09:30:36
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0