Bandare från förr

Ser just att den som har en gammal bandare från förr kan sälja den nu och få ett antal hundralappar.
En gammal bandspelare med plats för gamla band verkar vara riktgt inne. Detta är Philips, jag tror vi har en fullt fungerande Tandbergare hemma. Denna är dock intressant att ha kvar och skall inte säljas. Här finns mycket roligt inspelat och långa band inspelade har vi. Minns Ni long play? Det gällde att bestämma sig vilket man ville använda sig av.
Satte man på fel så blev det ett roligt ljud
.
Det finns också en intressant frågeställning, skall man spara alla gamla kasetter eller skall dessa göras om. Clas Ohlsson har lite kul aparatur som kan vara behjälplig med detta, till en liten kostnad förståss.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag besökte Radiomuseet i Göteborg i sommar. Intressant och nostalgiskt.



Jag har fortfarande en fungerande s.k transistor där det finns lucka för kassettband - börjar även den bli ovanlig?

2010-08-10 @ 12:42:49
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Britten sa

hi hi vilken nostalgitripp...P1 är favorithär oxå,,,,oj vad du bloggat mycket ser jag jsut...

2010-08-10 @ 13:58:57
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nostalgi är kul, ibland. Jag har semester och har tid med alltmöjligt bl a detta.

2010-08-10 @ 14:24:17
Postat av: Anonym

Transistorer är väl något vi skall vara rädda om, lite ovanliga kanske i detta Spotifys tidevarv.

2010-08-10 @ 17:22:40
Postat av: anne

Åh, rullbandspelaren... det var grejer det... och tioitopp och så gällde det att trycka just rätt så det blev låt utan prat.



Funkade aldrig.

2010-08-10 @ 19:42:04
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Carina

Jag minns också den gamla rullbandspelarenäven om det mest var syster som spelade in.

Och så minns jag i skolan, när mörkläggningsgardinerna drogs för rullbandspelaren laddades och diaprojektern med den skjutbara bildhållaren. Kan roftfarande höra plinget när det var dags att byta bild

2010-08-10 @ 22:35:24
URL: http://justmintoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0