I Johan Theorins fotspår

Jag har nyss läst Johan Theorins senaste bok, Blodläge och jag har inte lust att ge mig ut på de öländska vägarna under sen kvällstid, om man säger så. När solen skiner och alla är ute däremot, då är det härligt. Denna sjöbod kan man hitta lite norr om Djupvik, alldeles ensam vid havet ligger den.
Man kan hitta många sjöbodar likt denna utmed vägen som går utmed havet.
Men vart leder denna lucka?
Här finns en hake, bara. Undrar om vi vågar titta in...
Så fint vid havet. Tänk om man hade en sjöbod så nära att åka till, vara vid...fast jag vet inte om jag skulle våga sova över där...
Vi tittade in genom luckans glänta. Kanske ganska klokt att ha det så öppet vid sjöboden så blir inget stulet eller förstört heller. Inget var låst men vi förstod att här fanns någon som såg till det hela.
Vi för vår del lånade bara stranden nedanför. Inget var markerat och jag har sett många människor sitta och sola framför denna sjöbod. Denna härliga allemansrätt vi har. Vi har dock med denna ett ansvar att inte skräpa ner och sabba, vara rädd om den öländska naturen och inte parkera bilen utanför vägen osv. Men sådant är väl självklart. Oftast är det också cykel som gäller.
Stränderna mellan Djupvik och Sandvik.
Vi börjar närma oss stenhuggeriet.
Lofta Stenhuggeri.
Stenhuggerier har det funnits ett antal av på Öland.

Kommentarer
Postat av: Mia

Intressant att se dina bilder. Jag har endast läst den första av Theorins böcker, men ska läsa även de andra då jag gillade Skumtimmen starkt.

2010-08-02 @ 06:55:37
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: anita brehlin

Ser lite speciellt ut på den där platsen. Synd att vi inte hann ses när du var här uppe men nästa gång ni kommer måste vi få kontakt med varandra. Det är lite lättare nu när jag inte jobbar hela tiden.

2010-08-02 @ 09:14:07
Postat av: Herta

Läs hans böcker. Spännande och relationsdrama samtidigt vilket lockar mer än en vanlig deckare.

2010-08-02 @ 11:50:54
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: anne

Fint är det.



Jag har bara läst boken om dimman och jag måste säga att jag tvekar till att läsa fler böcker av honom, alldeles för mycket tomtugg utan att språket i sig fyllde en funktion.

2010-08-04 @ 16:39:23
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0