Nya installationer?

Nya saker eller kanske gamla från Öppen Hand i Nyköping.
Som sagt, idag var det dags att köra iväg med ett antal kassar till Öppen Hands loppis igen. Efter att ha lämnat mina kassar på baksidan lockades jag av tanken att gå in i butiken och se om det var något jag behövde. Det var det givetvis inte men jag kom ut därifrån mett ett antal burkar och flaskor enligt följande.
-Stor glasburk, 2 liter, äldre, ev "bra och ha sak" till kommande installation?
- Gammal mjölkflaska. Hur skall jag installera denna? Tips mottages tacksamt!
- Glasburk med lock i felfritt skick. Tänkbar burk att fylla med godis om jag går bort någonsans kanske någongång?
Totalkostnad: 18:-.
Glasaterialierna ligger nu i blöt för ev extra rengöring samt etikettborttagning.
Så kan det gå när man åker med sånt man inte behöver, till loppis.

Kommentarer
Postat av: Selma

Om maken får följa med och lämna kan det bli så att det kommer hem en del också.

2010-08-07 @ 14:33:56
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Anonym

Men va kul Selma! Är det något användbart?

2010-08-07 @ 15:00:34
Postat av: anne

Är det stället som finns uppe vid Coop-området? Det är inte öppet så ofta? Jag har ett antal säckar funktionsdugliga kläder....

2010-08-07 @ 15:22:41
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lägg säckarna vid Hållets dagcenter, vid plyk klinikens parkering. Man ser att det är en insamling och det står något om kyrkornna i Nyköping. Ett gäng på ett dagcdngterm går igenom allt och packar det som skall "gå på transport" och det andra säljs antingen på plats eller på Öppen hand. Öppen Hand själva har inte så mycket tid att gå igenom utan det är bra att lämna vid Hållet, det blir också arbetsuppgifter för den grupp som jobbar där.

2010-08-07 @ 15:25:58
Postat av: Anonym

Öppen hand har öppet för inlämning alla vardagar samt lördag fm tror jag. Det är öppet för försäljning tisdag kväll och lördag fm.

2010-08-07 @ 15:26:46
Postat av: anne

OK. Hur stora kan påsarna/säckarna vara för insamlingen vid Hållet? Jag har flera svarta sopsäckar nästa fulla och det bara är en liten lucköppning så lär de inte gå in.

2010-08-08 @ 18:22:41
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Anne. Det är liksom inte direkt någon lucköppning. Här skulle jag behöva plåta sjölva luckan som man drar ut, lägger upp sina kassar och skjuter igen luckan. Ryms inte innehållet så släpp ur det ur kassen och tryck till. De tömmer ju varje vardag så det är nog inga problem. Är det på dagtid Du kommer så kan man gå in genom dörren och lämna direkt om man inte vill använda sig av insamlingsboxen.

2010-08-08 @ 20:00:50
Postat av: anne

OK. Låter bra.

2010-08-08 @ 22:12:45
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0