Nyponrosor

Ang Nyponrosor

Nyponrosor är inte så kul. Speciellt om de finns med i en häck och blir en nyponroshäck. Nyponroshäckar skall klippas varje år. De växer som ogräs och hur man än klipper så tar man bort för lite. Man sticker sig på dem och de är otäcka att rensa ut just för att man sticker sig.
Idag har varit en sån där rensa nyponrosorshäcken dag. Vi har klippt, släpat iväg till släpkärran och kört iväg till uppsamlingsplats för nyponroshäckar nej jag menar allt möjligt av trädgårdsrens.
Nu vill jag inte göra något mer idag.

Kommentarer
Postat av: anne

Våra stickbuskar hålls längst ner på tomtgränsen och det är så långt bort att de får bara vara där.

2010-08-08 @ 18:11:52
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Låter behagligt enkelt. Vi har hörntomt och rosenhäck utmed två gator, den ena är väldigt lång...

2010-08-08 @ 20:02:24
Postat av: Britten sa

ja nyponbuskar är inte kul det tycker inte jag heller men dom luktar gott...

2010-08-08 @ 21:18:55
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Selma

Min mormor hade en häck av Hansarosor. Jag vill ha en ute vid gångvägen bara för att ha mormor med hos mig.

2010-08-09 @ 08:35:05
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Anonym

Visst är det vackert med nyponrosor, att titta på men inte att ombesörja skötsel av häcken. Jag skulle gärna ha en häck, lite längre med röda rosor., Vi har en mindre roshäck men inte som staket.

2010-08-09 @ 17:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0