Vart tog kaffet vägen...

Som sagt denna vecka har börjat i arla morgonstund med att jag kör ut utöver mänskligt kapital även stora mängder vatten, fm kaffe på termos. Idag gjorde jag detsamma och åkte därefter en vända till för att hämta annat. När jag kom tillbaka och övriga i sällskapet hade fixat i ordning morgonsamlingens frukost osv hade en av mina kollegor satt på mera kaffe och informerade mej samtidigt glatt att kaffet var slut. Endast två personer hade fått kaffe.
- Men vad konstigt. sa jag. Jag satte på en hel kanna kaffe och sedan 6 koppar
övriga tittar på mej och säger:
- Vi fick två koppar men XX har satt på mer så det är snart färdigt.
Jag funderade och funderade på var kaffet tagit vägen. Jag var helsäkert medveten om att pumptermosen var full. Lite kaffe hade åkt ut i en plastkasse vilken jag ställt termosarna i, i den stora papperspåsen med båda mina termosar, en för kaffe och en för thévatten.
Arbetet satte igång men jag funderade i bakhuvudet hela tiden. Vid ett tillfälle gick jag ut till bilen, som stod alldeles i närheten och kollade om kaffet var kvar i bilen. Det var det enda alternativ som jag kunde finna möjligt.
Tror Ni att jag hittade kaffet? Och i så fall var?  Ni vet hur mycket det var. Vi pratar en pumptermos minus x antal koppar.

Kommentarer
Postat av: anne

Spillt i bilen!?!?! :o

2010-08-20 @ 07:30:39
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Du hade bara bryggt 2 koppar, eller så hade bryggaren gått i strejk efter två?

Restaurangprat: Jag har aldrig testat Svampen, men där får man ju lite mer än bara maten. Hela stan liksom. La Pampa däremot har jag testat, det var nog 1 år sedan, men då var det mycket bra. Lycka till!

2010-08-20 @ 15:56:51
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Rätt svar är: Pumptermosen har lagt sig i bilen. Allt kaffe låg i den sk gummiskålen i bakluckan. Herta har alltså sanerat bilen i går kväll.

2010-08-20 @ 19:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0