Snöskottning pågår



Herta har just inkommit från dagens (förhoppningsvis enda) snöskottning) . Det gäller att skotta rätt. Efter en stund dök sonen upp medelst snösläden. Jag gillar inte snösläden! Med nysnö går det an men annars...



Herta föredrar en vanlig snöskovel.


















Ibland, om kroppen håller är det roligt med snöskottning. Däremot om formen inte är 100% och om snön vräker ner och vår trottoar inte hinns med, då är det inte kul Uppfarten är en sak. Den berär bara oss men resten.
Det skulle vara kul i dessa lägen med denna produkt.



Mitt i vintern vill vi ofta ha en sån. Men dom kostar! I alla fall så är de slut mitt i vintern utom de som är mindre bra...och billigast förståss. Vi brukar konstatera att det snart kommer en vår med snösmältning och kaffe på altanen osv...


Vad betyder snöskottning för Dej?

Kommentarer
Postat av: anne

Riktigt förnöjsamt och skönt idag, maken tycker visst att det tillhör tillvarons överkurs... I viss mån kan vi välja hur vi vill göra med undantag för brevlåda och soptunna, men jag föredrar nog ett hyfsat spår att gå i, inte bara chansa på att träffa någon annans fotavtryck.

2010-12-26 @ 14:15:16
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Selma

Oftast att jag skickat ut stackars maken ...

2010-12-26 @ 19:37:48
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0