Sms kan ta vägen...





Lyckades skicka ett Sms igår som egentligen skulle till sonen med ungefär följande textrad:
Begravningen blir på fredag XX månad kl 14.00. Jag ringer Dej ikväll. Som sagt detta skulle skickas till sonen som fm läser i en annan stad. Sonen ringde mej sent igår och berättade att han inte hade fått något Sms. Vi pratade sent igår om detta och jag funderade på vart jag hade skickat iväg Sms:et? Orkade dock inte gå upp och kolla i tfn.

Idag på sen em ringer en fd kollegas man. Jag svarar i min mobil och han undrar om jag har beställt någon speciell tjänst för telefoni till dem? Han var jättevänlig och trevlig. Neej det hade jag ju inte, vi har inte kontakt så ofta men lite då och då. Jag frågar honom om han har fått ett Sms igår och det stämmer. Jag hade lyckats att skicka iväg det till deras hemtelefon.

För dem som inte vet så kan man sms:a till människors hemtelefoner också. Det är ganska kul. En dataröst talar först om vilket företag som har denna tjänst och läser sedan upp Sms:et.

Men det är kanske inte så kul att få ett sms som talar om när och var begravningen skall vara och att jag sen ringer senare på kvällen och att jag inte gör det för mera info.

Mitt i allt det jobbiga just nu så tycker jag att detta var jättekul. Ja kanske inte just när de fick samtalet men sen efteråt. Vi skrattade båda två åt detta nu efteråt. Det är klart, lite bättre känns det om man får ett fel-sms som säger typ " glöm inte att köpa kaffe när DU åker hem".

Undrar hur många fel-sms som skickas? Har Du varit med om något kul sms, felskickat eller fått?

Kommentarer
Postat av: Ailas

Som det kan bli! :)



Jag kan tipsa om bloggen



http://www.felsms.com/



där det finns ett och annat felskick. En del ganska så pinsamma. Vet däremot inte om alla är äkta, en del kan vara påhittade.



Trevlig tisdagkväll!

2010-02-16 @ 20:26:08
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: Selma

Ett sånt kom till vännerna där jag jobbodde när de inte var hemma och jag inte orkade höra på telefonens skrällande längre. Jag hade ingen aning om att det fanns så jag blev ganska häpen.

2010-02-16 @ 21:43:43
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Inga M

Det skickas massor av fel sms och mms. Jag har ett antal gånger lyckats trakassera den som står överst på min kontaktlista, bara för att hon står överst. Borde lägga in någon närstående där för att slippa skämmas.

2010-02-17 @ 03:55:24
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Betr den som står överst i min telefonbok så har jag skrivit AA där och så mitt mobilnummer. Då får jag antingen upptaget eller till mej själv och samtidigt en indikation på att jag skickar/ringer fel.

2010-02-17 @ 07:54:19
Postat av: anne

Min kompis får inbjudan till glöggparty varje år, av folk hon inte har en aning om vilka de är. Hon har inte brytt sig om att meddela sändaren...

2010-02-17 @ 20:36:46
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste vara trist för dem som aldrig har lust att komma och vara med. En kväll tillsammans med vänner är ju alltid trevligt.

2010-02-17 @ 20:43:56
Postat av: skogsnuvan

Så tråkigt med din bror. Alla har vi lite till mans skickat sms till fel eller fått ett helt galet. Jag fick ett sms en dag där det stod. Vi träffas vid parkeringen på vanliga platsen kl 18.00. Puss.

Undrar vilken kvinna som satt och väntade på att få ett sms och inte kom. Genast såg jag framför mig en dramatiskt historia och följderna. Kära nån.

2010-02-18 @ 08:08:38
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Ja felskickade sms kan ju låta tankarna dra iväg...

2010-02-18 @ 11:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0