Att älska i nöd




Skitkallt. Försov mig som sagt och måste därför ut och röra mig på annat sätt. Pga att övriga personer i hushållet hade förhinder gav jag mig ut själv. Fortfarande skitkallt. Värsta snabbpromenaden mitt i halkan på lite halvsandade vägar i mina nygamla näbbisar.

Lyckades ta på mig fel handskar och var helt stelfrusen vid promenadens början. Måste givetvis plåta lite och det gjorde ju inte saken varmare. Vid hemkomsten tillropades mannen om benäget  bistånd att reda ut situationen. Klok som han är plockade han fram magen som enligt honom pga förkylning var kokhet. Mannen flög initialt i luften, dunsade snabbt ner och  efter en stund var händerna i någorlunda normalt skick igen.

16 grader ute just nu.

Lugnet har återvänt. Helgdagskvällen smyger så sakteliga på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0