Snöskottning och gym




       


Denna vecka har varit väldigt intensiv på många sätt. Känner mej positivt trött vilket är en skön känsla även om kroppen behöver vila osv. Mitt i allt detta har jag börjat en studiecirkel på fritiden. Det har inte hänt på många år men nu har jag gett mig tid till detta. Mitt i allt detta hade jag mycket praktiskt hemma som skall fixas med denna vecka och tänkte till gymet lite mera intensivt. Detta sista har kommit av sig pga veckans intensivitet och den annalkande snön.
 
Idag stälde jag mig den svåra frågan: Skall jag köra ett eller två pass på gymet eller skall jag åka direkt hem och skotta snö...eftersom det snöat hela dagen. Jag valde mycket motvilligt gymet, Två pass, ett styrkepass och sen cykel då nästan som vanligt.

Därefter åkte jag hem till snön. Nu har jag skottat hela långa uppfarten och en av de två gator vid vilket vi bor...så inte gamla tanter skall drutta omkull i snön.

Sätter mig i soffan och slappar resten av kvällen.

I morgon är en annan dag...bl a datautbildning. Kan berätta för alla mer eller mindre intresserade att i morgon åker jag hem direkt efter jobbet eller nästan i alla fall...snön skall då motas i grind.

Kan också nämna apropå snöskottning att mannen har flytt fältet så passligt denna vecka med hjälp av en kurs. Nu är ju jag en självständig människa som fixat med hus, bilar husvagnar och annat inklusive snöskottning själv tidigare vid många tillfällen men om man nu har någon vid sin sida behöver ju denna person inte åka iväg på en kurs just denna veckan. Så att jag får skotta själv menar jag.

(Skojar bara lite. Jag är givetvis glad att det ges utbildning och annat lite då och då till den arbetande befolkningen)

Kommentarer
Postat av: Annieverse

Jag skottade en del snö när vi var hemma i Skåne under jul/nyår, och jag måste säga att det tog på ryggmuskler som jag inte ens känner av när jag tränar ryggen på gymet!

2010-01-28 @ 03:30:49
URL: http://annieverse.wordpress.com
Postat av: Herta

Och hur skall vi tolka det. Är snöskottning bra eller dåligt eller gymet kanske?

2010-01-28 @ 07:04:36
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Ja då får du känna på hur det är att skotta snö. Jag skottade i 3 timmar och vägen var oplogad. Du kanske kan förstå att man blir less när man får hålla på så 6 månader på året. Nästan så man skulle skaffa en karl bara av den anledning men jag behöver inte lägga ner pengar på gym om man nu ska se något positivt.

2010-01-28 @ 07:49:55
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Selma

Lite märkligt hur de planerar kursverksamheten.

2010-01-28 @ 11:59:17
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Anonym

Inte kul med snöskottning. Jag behöver två timmar för att klara av vår uppfart samt gatorna kring den. Skall jag rensa alla trottoarer så att inga gamla tanter ramlar så räcker nog inte detta.



Ja visst är det märkligt med planeringen...

2010-01-28 @ 21:53:48
Postat av: Britt

Det är ju träning nog att skotta.

2010-01-28 @ 22:17:04
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0