12 personer förstod inte bättre.

12 personer, kan Du tänka Dej. 12 personer förstod inte sitt eget bästa utan begav sig till gymet idag för att köra lunchpass när solen sken och det var 28 grader ute. Jag tillhörde en av dem, en av de 12.
När jag kommer in på gymet sitter en tjej och slappar i fåtöljerna i foajén och laddar med vätska. Vi konstaterar att varken hon eller jag är kloka men nu är vi ju ändå här liksom och att det nog blir bra när det hela är över.
Det är instruktör M som kör idag. Det passar mej lagom då jag inte tränat på ett tag och inte vill ta ut mej och höja pulsen till oanade höjder just i dagens värme. I varje fall lyckas jag höja pulsen avsevärt i värmen och inget är väl så skönt som omklädningsrummets dusch efteråt.
Inga kändisar var där. Ganska många nya - Herta måste därför komma igen så jag om inte annat så känner igen folk. Tofsen stod ute på stora gatan i godan ro i vänster/ylle/tweedkavaj i godan ro och pratade med en annan kommuninvånare hur jag nu vet det, nej det vet jag inte, vederbörande kan ju lika gärna vara kommen från typ Eskilstuna.
På vägen hem passerade jag vår eminenta postbutik på närmsta Ica Supermarket eller om vi har Nära, minns inte.
Tänkte mej en liten matkasse med hem samt att skicka in min mobil för lagning om det nu går att ´fixa.
Hoppas det för jag saknar min mobil! Det är inte så enkelt att skicka något med mottagningsbevis idag. Aktuell personal funderade ett tag, en kommega tillkallades och snart var butiksschefen inkommenderad eller hade i varje fall dykt upp. Jag hade inte bråttom men kön började växa...En kvinna i min ålder försökte fånga min uppmärksamhet och nickade glatt vid tre tillfällen. Jag har ingen aning om vem det var men nickade tillbaka. Ganska snart var vi fyra i kön som hade sk  postärenden. Kvinnan som nickat kom ifatt med sin matkasse och frågade mej vilket land jag skickat till eftersom det tog så lång tid, en man in 35 årsåldern gjorde en utläggning om postens effektivitet när man lämnat ifrån sin traditionell postverksamhet till förmån för en massa ICA-butiker här och var som man inte kan begära skall hålla koll på allt. En äldre dam förklarade för oss alla att det nog var ny personal, väldigt förstående.
Nu var jag intge stressad, tyckte bara det var intressant när man kan ge sig in i olika samtal med vitt främmande folk och ha tid med detta och att lyssna på deras svar.
Funderar fortfarande på vem kvinnan med Harlekeinromanerna och ett paket vita Blend var?

Kommentarer
Postat av: Selma

På något sätt känns det ändå som att det var behändigt när posten tog hand om paketen på posten.

2010-07-22 @ 16:56:08
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: anne

Ja, inte var det jag! Harlekinromanerna la jag ner när jag var 13 år! :)



Du såg inte Dotter på gymet? Hon skulle köra själv.



VEM är Tofsen?

2010-07-22 @ 17:43:10
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Herta

Jag gillar...gillade också posten dit man kunde gå med mycket innan lönsamheten skulle vara.



Nej jag såg inte dottern. Har inte tränat på ett tag och såg inte allt. SKulle hon köra kl 12.00? FÅ se om jag kommer iväg imorgon också.-

2010-07-22 @ 19:57:57
URL: http://hertabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0