Jag orkar!




Som sagt, idag bar det iväg. Klockan ringde 06.00, jag stngde av ett par gånger men 06.30 for jag upp. Snabbt på med badkläderna och tipsade mannen på vägen förbi sängen att nu sticker jag till Hjortens och badar- Mannen såg ut som en nyvaken starholk.

Tidigt på morgonen på Hjortens var det lugnt och skönt. Solen sken och det var varmt ute. Några damer i den äldre generationen befann sig effektivt i omklädningsrummet på väg mot bassängerna. Hittade själv ett skåp och sen gällde det att hitta vägen ut till utomhusbassängerna. Tänkte att det kunde vara kallt och eländigt men jag måste.

Men det var inte kallt och eländigt. De var strålande sol klockan 07.00 på morgonen. Människor badade och satt i solen. Elva personer befann sig i bassängen. En mamma med dotter i yngre skolåldern och resten människor över 60 och så då jag. Strax kom det två damer i min ålder med värk och eländé. De informerade varandra att här får vi ta det lugnt. De simmade så saktelia.

Det gäller att veta hur man skall simma. Jag tror att man simmar runt liksom. Man simmar inte fram och tillbaka på samma bana för då blir det besvärligt när man krockar. Jag menar när man möts.

Jag simmade mina längder. Satte mej sedan på en bänk i solen och upptäcker då det sällskap av äldre herrar som språkar samman på bänkarna vid utgången. En man för täten i samtalet. Han skojar med allt och alla som passerar och vill ha kontakt. Två sällskap ligger och solar på handdukar på gräset. Snälla klockan är inte åttapå morgonen ännu...vi har sommar i Sverige

Väl tillbaka inomhus tänkte jag gå direkt ill omklädningarummet men lockas ner i varmbassänggen. Mamman med döttrarna är där plus pensionsgänget som samlats och delar vardagslivets händelsen. Idag handlar det mycket om tilllagning av vitkål, thatziki, att Coop säljer fläskkarré för 19.90 som är god att grilla i pannan för på balkongen kan grannarna klaga och vi som inte gillar att grannarna röker på balkonen, slut citat.

Efter diverse gymnastiska övniingar inklusive vattenstretch tar jag mig till bubbelpoolen där jag får vara helt ensam. Lite lyxigt att sitta där själv i arla morgonstund.

Jag skippar bastun, åker hem och äter frukost och nu skall jag ta min bok och lägga mej och läsa i hammocken.

Kommentarer
Postat av: Carina

Låter som du haft en väldigt skön början på dagen.

2010-07-21 @ 10:33:50
URL: http://justmintoo.blogg.se/
Postat av: anne

Perfekt start på dagen!



Har man tillräckligt stora öron kan man få höra mycket matnyttigt!

2010-07-21 @ 20:19:23
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Kan vara intressant att lyssna på vad andra människor pratar om och det verkar vara en fin början på dagen

2010-07-21 @ 20:20:34
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0