Polisen dansar inte nykter

Nej detta inslag handlar inte om alkohol, Inte alls. Jag bara provade hur det ser ut om man skriver så och så tänker jag kolla om sökvägarna letar upp detta och just detta inslag ökar i antal personer som kommer hit inte för att de vill utan för att de klickar...
Nu till saken.
Det florerar ett You Tube klipp  som "alla" har sett, det om den dansande polisen. Senast i går kväll visade mannen mej detta och fick mej att titta på klippet. Svensk polis mitt på ljusan dag på ett torg i Malmö tror jag det var. Jag kommenterade det lite halvt med att det måste vara på skämt. Polisen gör inte sånt varpå mannen konstaterar att jo det är nog äkta. Men vem är polisen?
Jag tror inte på sådant. Titta på klippet här! Idag läser jag i DN att det var ett skämt och ett projekt. I själva verket är den spexiga snuten del i ett konstprojekt med titeln ”Polis, polis, potatismos”, inspirerat av Sjöwall–Wahlöös deckare med samma namn. Satsningen – som ägde rum förra veckan – ska enligt Malmö konsthall ses som en ”utställning om brott” i syfte att spegla polisens roll i samhället.
Men kul var det tydligen.  Skånepolisen har också gått ut med ett meddelande att den dansande polisen inte tillhör polisen i Skåne, fast det var informerade tror jag.
200 000 pers hann titta på you tube och filmsnutten. Många kommentarer kom in och människor trodde på detta.
Jag trodde inte på detta utan tänkte att detta måste vara något...

Kommentarer
Postat av: Britten sa

Jag har så dålig uppkoppling här uppe så jag akn inte se något på youtube..får titta sen...Hoppas du har en bra sommar...kram

2010-07-31 @ 10:01:32
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Jess

Trodde faktiskt det var en svensexa när jag hörde om det!

2010-07-31 @ 11:30:40
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Znogge

Synd att det inte var på riktigt ;-)Hur som helst är det knappast till nackdel för polisen!

2010-07-31 @ 20:42:01
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Selma

Kul, vi såg poliser dansa ringdans i lördags. Någon behövdes plockas ut från mitt i trängseln vid en av konserterna och rytmen och gunget och de faktum att poliserna håll i mannen och varandra gjorde att det för oss åskådare såg ut som en skum ringdans.

2010-08-02 @ 09:34:15
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0