Töntparkering





Det är av synnerligen vikt att det finns P-platser för oss badare. I Oxelösund kan man erbjuda denna eminenta parkeringsplats om man känner att man hör hemma där. Villkoret verkar att inom allmänningens gränser ta bort den markerade linjen inkl stolpar eller vad det kallas.

Ps. Det står faktiskt Töntparkering på skylten närmast träden men det verkar inte synas på bilden.

Vårat sällskap inkl Västernorrlänningen och Småländskan m fl valde dock att parkera på asfalten som sig enligt tradition och förväntan bör.

Femöre

Oxelösund har många möjligheter till sol och bad.



Kruxet var att ta sig ner till vattnet. Sällskapet låg mestadels och solade på ett par klipphyllor. Solmänniskan somnade med ansiktet ned i klippavsatsen efter att först ha funderat kring olika spörsmål en längre stund. Ett par personer funderade kring kamerans otroliga funktioner. En person fördjupade sig i en bruksanvisning i pappersformat när vederbörande väl hittat densamma i sin väska.

Här skall badas tänkte jag. Ingen hade lust att följa med och bada just idag så givetvis fick jag göra detta på egen hand vilket alltid är spännande på hala klippor där man inte riktigt vet var man skall gå ner i vattnet för att få minsta effekt på en gång liksom

Träffade på en ungefär tonårsmorsa med två döttrar alternativt dotter exklusive kompis som satt och solade. De informerade mej tydligt om var jag kunde gå ner i vattnet. Tonårsmamman flyttade på sig för som hon sa hon ville inte bli blöt om jag skulle fara i vattnet med ett plask och det får jag väl se som omtänksamt.

Tog mej efter en stund ner i vattnet. Det var 19 grader och något svalt. Det blev ett kort bad men ett bad i alla fall.

Tog mej förvånansvärt snabbt upp på klipphällen igen där det vankades kaffe utan vatten. Dvs både mannen och jag var och en för sig hade glömt vattenflaskan som vi både skulle ta med.

Ingen verkade dock svimma av i sällskapet så det hela gick bra.

Somnade därefter under korsordet ungefär samtidigt som smålänsskan somnade in i klipphällen. Helt plötsligt var det en person i sällskapet som konstaterade:
- Här händer ingenting.
En mycket klok formulering i sammanhanget. Verkligen ingenting hände, två personer sov och två personer disksuterade långsamt kamerors förträffligheter och möjligheter eller inte.






'
Orkar man inte mycket annat så kan man ligga och fundera över båtarnas beskaffenhet.



Kommentarer
Postat av: Suss

Det låter som en alldeles förträfflig utflykt till badet. Skulle passat mig bra! Inga större krav eller behov av problemlösningar.

2010-07-19 @ 22:34:00
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: anne

Ååååhhhh herregud, "här händer ingenting"...



Det hade kunnat vara jag som sa något sådant på en strand! Speciellt om man inte ens fick något kaffe! ;)

2010-07-19 @ 23:04:35
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alla hade fått kaffe vid aktuell tidpunkt.

2010-07-20 @ 09:22:38
Postat av: Selma

Jag tycker det låter som precis lagom mycket action.

2010-07-20 @ 10:02:11
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0