Utanför magmusklerna!



 

Denna vår har vi haft trassel med vår våg härhemma. Den ger osedvanligt höga värden och jag kan inte förstå anledningen. Vår våg är ganska ny. Vi håller inte på och flyttar den utan den får stå på samma plats hela tiden. Det är endast två personer som använder den osv.

Trots att den behandlas varsamt så ger den felaktiga värden.

Mannen och jag har haft en som jag tycker seriös diskcus i ärendet och nu senast flöt vårt samtal enligt följande:

Hustrun: -Tycker Du inte att det hänger mer "här" nu än tidigare, visst är jag mycket tjockare.

Mannen: -Jag vet inte. Det där ligger utanför magmusklerna.


Hur pratar Ni där hemma och vikt och magen som hänger, om förslappning och annat elände? Vad säger de Ni lever tillsammans med när Ni frågar om synpunkter om saker som väller ut här och var?


Kommentarer
Postat av: anne

Jag har ju tack och lov en man med allvarlig magerpersonsallergi (konstigt nog kommer han från en familj där hälften är urbeniga och på andra hälften får man leta efter benen). Han har ALDRIG kritiserat min vikt, ALDRIG påpekat att den är oestetisk, däremot säger han att om jag vill vara säker på att leva tills barnen är vuxna, med andra ord för min egen hälsa, så behöver jag gå ner i vikt. När jag själv har committat mig till förändring är han den första och främsta att stötta och pusha på och möjliggöra det jag behöver/vill göra.

2010-07-03 @ 08:54:52
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Låter klokt.

2010-07-03 @ 21:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0