Var kommer allt ifrån?





Har just tömt vår matkällaren på alla saker. Jag tänker nu inte bara på sådant som är ätbart osv utan även på annat som kunde härledas till köksregionerna i en svunnen tid.  Efter urskurning har jag flyttat in prylarna igen och sen---tre kassar till Öppen hand, två kassar till plastinsamlingen, 2 sopkassar och fortfarande är hallen i källaren full? Jag fattar ingenting?

Egentligen skulle jag väl fylla bilen och åka upp till Skärholmens loppis och sälja av prylarna. Kul med människor och det skulle säkert generera en liten slant. Men orkar jag det? Har jag lust? Har tänkt så varje gång och sen har jag lämnat in grejorna till en loppis i hemstaden. Eller som tidigare sålt på Tradera. Det finns nog lite som skulle kunna säljas där och få en köpare för rätt pris. Men jag har ingen lust att dona med paket nu mitt i högsommaren.

Jag vill vara ledig!
Jag vill läsa böcker!
Jag vill ligga i hammocken!
Jag vill röra på mej!
Jag vill må bra!

Ash vi kör iväg grejorna lokalt.

Kommentarer
Postat av: anne

Var ligger det? :)

2010-07-06 @ 22:43:35
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Skatan

Vi har flyttat hemn massa möbler och prylar från Österrike och det mesta har Sonen fått men det han inte velat ha eller någon av de andra barnen inte velat ha, har Sonen sålt just på Loppis. Han tycker att det är kul. Tror du att du skulle få mer för grejerna i Skärholmen än här hemma? Där är väl konkurrensen ännu mer mördande.



Kramar!

2010-07-06 @ 22:49:01
URL: http://skatanstankar.wordpress.com
Postat av: Anonym

Skatan: Vet inte. Jag vill inte sälja av grejorna, liksom mera officiellt härhemma. Vill inte visa upp mej kopplat till mina prylar.Just i detta fall pratar vi inte antikvariatprylar utan mera bruksföremål, teknisk aparatur dvs prylar med sladd sk felköp osv.



Här i stan tycker jag att jag kan välja på Öppen Hand i Brandkärr och Bissarnas friidrott på Östra kyrkogatan. Blir nog öppen hand.

2010-07-06 @ 23:00:04
Postat av: Selma

Visst är det märkligt med alla dessa saker. Jag vill också vara ledig men det verkar sitta hårt inne med ledighet, bara fram med penslarna igen.

2010-07-07 @ 07:46:21
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0